Cargard extra mottagare

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
luffare
EF Sponsor
Kontakt:

Cargard extra mottagare

Inlägg av luffare »

Har bilen i ett gemensamt garage, där man kör fram till en stolpe och vrider om en nyckel så öppnas porten. Nyckelhålet sitter högt och jobbit så jag tänkte fjärrsyra den, med min fjärrkontroll till larmet(som har flera knappar) Nån som vet hur man bygger en liten mottagare till ett Cargard (650) larm. Har kollat på deras hemsida dom har nåt slags relä och garageportsöppnare. Men ingen bild på hur dom ser ut. Antar att dom är svindyra oxå. Så nån som har ett tips på hur man kan bygga eller köpa en billig och liten motagare?
eriikh

Inlägg av eriikh »

Det första du kan göra är att bestämma frekvensen på din sändare...

/Erik
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

CarGards mottagare är inte jättebillig, men om du skall bygga en egen som klarar av att ta emot CG´s signaler blir det dyrare. Nu vet jag inte hur kunnig du är på elektronikkonstruktion men dom flesta skulle inte klara av det överhuvudtaget.

Dock finns det andra typer av sändare/mottagare som är "lätta" att bygga och dessutom finns det en del "färdiga" byggsatser, men dom kommer inte att funka med CG fjärren.
Användarvisningsbild
luffare
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av luffare »

E inte gud på att bygga än, så det blir nog nåt färdigt kit, får nöja mej med att låta den andra fjärren ligga i bilen och öppna med nyckel när jag går in i garaget :P

Har letat men den enda jag hittade va på clashollson o låg på 400kr lite väl dyrt. Nån som vet nåt bättre? eller har ritningar till nån fjärr/mottagare?
Skriv svar