Hejsan alla elektronik intresserade. detta är mitt första inlägg
jag går EL 3 och har i projektarbete att bygga en förstärkare.
jag har ju haft en elektronik kurs men minns inte så särskilt mycket utav den. tänkte höra vilket förstärkare som är enklast och bygga. om nån kunde länka mig till nån simpel ritning. ska typ driva 2st 100w högtalare. så det behöver ju inte vara nån kraftig förstärkare.
jo jag har gogglat en hel del.
den här t.ex http://sound.westhost.com/project3a.htm
skulle ni rekommendera en väldigt nybörjare att bygga en sån?:P
sorry om jag är lite vilsen
Jag har byggt P3A, och det var inga problem. Det finns ju färdiga kretskort att köpa (vilket jag gjorde), och man lär sig ganska mycket bara av att leta/välja komponenter.
Vilken du än väljer så är nog det svåraste den mekaniska biten (låda, kylning o sånt).
Jag känner punka och vet på ett ungefär vad projektet går ut på. Han bygger ett par högtalare och behöver bara något att driva dem med. Hade projektet gått ut på att enbart konstruera en förstärkare så vore såklart läget annorlunda. Fast läser man ursprungsinlägget så verkar det emellertid handla om enbart en förstärkare.
sorry guys. lite vilsen. haha. men jag ska inte bygga ett par högtalare. jag ska bygga ett par HÖGTALARLÅDOR P3A tycker jag ser lite intressant ut, men finns det ingen stanns i sverige där man kan köpa kretskorten. lite långsökt och beställa från Australien