Anslutning till 5,6" LCD, standard?
-
Anslutning till 5,6" LCD, standard?
Har en 5,6" LCD-skärm, men utan den grenkontakt som delar upp i strömtillförsel, videosignal å audiosignal, den har ett par grenar mao.
Men är denna någon typ av standard, isåfall hur ser den ut?
Vilka färger går till vad, man kan ju tycka att svart e jord, röd e 12V+, gul e videosignal å vit är audio, men detta lär ju inte va garanterat...
Någon som vet?
Men är denna någon typ av standard, isåfall hur ser den ut?
Vilka färger går till vad, man kan ju tycka att svart e jord, röd e 12V+, gul e videosignal å vit är audio, men detta lär ju inte va garanterat...
Någon som vet?
-
-
8-polig mini-din
kass bild men sån skärm e det:
http://i12.photobucket.com/albums/a247/ ... single.jpg
kass bild men sån skärm e det:
http://i12.photobucket.com/albums/a247/ ... single.jpg
-
-
-
Ingen som vet?
Provat att koppla 12V till jordflätan och röd kabel (som även blir röd kabel inne i skärmen)
trycker man på "power" så skiftar displayen lite i färg som om den får ström, men belysningen hoppar inte igång och den visar inget...
borde ju hoppa igång och visa blåskärm eller nått även om den inte får nån signal...!?!
Provat att koppla 12V till jordflätan och röd kabel (som även blir röd kabel inne i skärmen)
trycker man på "power" så skiftar displayen lite i färg som om den får ström, men belysningen hoppar inte igång och den visar inget...
borde ju hoppa igång och visa blåskärm eller nått även om den inte får nån signal...!?!
-
Det är en helt vanlig Mini-DIN-kontakt
8-polig sådan, sitter likadanna på gamla datormöss, tangentbord, S-videosladdar osv osv....
Men detta e ju nån "specialkoppling" för lcd-skärmen...
är garanterat Composit-signal den ska ha då grensladden man ska ha till den är för vanlig RCA-composit å det e ingen omvandlare eller så på grenkontakten utan den grenar lixom bara ut till de olika grejerna...
ny sladd kostar 250 spän, men surt å köpa det om nu skärmen inte funkar för då hade jag lika gärna kunnat lägga en hundring till på en helt ny skärm med allting till från första början...
är man snål får man väl lida, som alltid...
8-polig sådan, sitter likadanna på gamla datormöss, tangentbord, S-videosladdar osv osv....
Men detta e ju nån "specialkoppling" för lcd-skärmen...
är garanterat Composit-signal den ska ha då grensladden man ska ha till den är för vanlig RCA-composit å det e ingen omvandlare eller så på grenkontakten utan den grenar lixom bara ut till de olika grejerna...
ny sladd kostar 250 spän, men surt å köpa det om nu skärmen inte funkar för då hade jag lika gärna kunnat lägga en hundring till på en helt ny skärm med allting till från första början...
är man snål får man väl lida, som alltid...
-
Jag har en liknande skärm, sålänge man inte skickar in något på komposit ingången så visar skärmen ingenting.
Första gången jag testade min så hade jag en för svag batterieliminator (300mA) och lyste bara en lysdiod.
Om jag ska gissa på inkopplingen så säger jag att video är den vita med jordflätan.
Audio är den med jordfläta och två sladdar.
Jord och matning verkar det som du har hittat.
Första gången jag testade min så hade jag en för svag batterieliminator (300mA) och lyste bara en lysdiod.
Om jag ska gissa på inkopplingen så säger jag att video är den vita med jordflätan.
Audio är den med jordfläta och två sladdar.
Jord och matning verkar det som du har hittat.
-
har du en likadann eller bara nästan?
Jag har provat koppla in DVDn till videosignalen men det gav ingenting
jag matar den med 12V= och 1A så det ska ju räcka (skärmen behöver 0,6A)
gissade också som du att den bruna med vit kabel och jordfläta är video och den med vit+röd kabel och jordfläta är audio.
Men vad gör den gula och orangea kabeln då?
Jag har provat koppla in DVDn till videosignalen men det gav ingenting

jag matar den med 12V= och 1A så det ska ju räcka (skärmen behöver 0,6A)
gissade också som du att den bruna med vit kabel och jordfläta är video och den med vit+röd kabel och jordfläta är audio.
Men vad gör den gula och orangea kabeln då?
-