Hejsan på er.
För det första: hav lite förståelse för mig, detta är mitt första försök till en hemsida och jag kommer framöver att förbättra och snygga till den. Syftet är ju att ge information till dom som är intresserade.
Kom gärna med kritik men inte för mycket på en gång för då blir jag förvillad http://web.comhem.se/~u74864760/index.htm
Per
Ser väl inte så tokigt ut. Gör dock thumbs till bilderna - alla vill inte ladda hela bilderna för att se thumbsen - går väl an med snabt bredband, men lite onödigt
Senast redigerad av bengt-re 1 februari 2007, 13:21:26, redigerad totalt 1 gång.
Tycker att det var en OK hemsida med en fin presentation av Dig.
Det är ju en härlig maskin (äkta hembygge), visa gärna lite alster också som Du gjort, kanske guldsmedsgrejor
Jag skall försöka att klura ut hur jag skall göra, måste bara göra käk till sonen.
Per
Ps. Tänkte bara säga att bilderna är något år gamla och maskinen är i helt funktionsdugligt skick. Bilder på vad jag har gjort får ni vänta på lite tills jag skaffat digitalkamera. Ds.
Datum, sidrubrik, meny och delningslinjer hoppar vilt runt till olika platser på sidan när man navigerar runt (de är fortfarande i "rätt ordning" så det märks inte förrän man byter sida). Mäkta irriterande! (jag testar med Firefox 1.5).
Som en hint: Microsoft Frontpage är inte direkt det mest stabila webbredigeringsprogrammet man kan hitta...
Edit: i övrigt så är sidan riktigt snygg för att vara ett förstagångsförsök, så det är teknikkunnandet mer än designögonen som behöver tränas. Inte illa för att vara ett första försök helt enkelt.
Kontstruktiv kritik: att antingen spola bakgrundsbilden eller tona ner den väldigt mycket. Som det är nu konkurrerar den med texten tycker jag vilket gör det jobbigt att läsa. Du använder även olika färg på texten på startsidan och de andra sidorna. Det kanske ska vara så men det känns lite inkonsekvent.
I övrigt tycker jag att det verkar bra, lite finputs men grunddesignen är snygg.
G,middag.
Ni skall inte tro att gubben sitter och rullar tummar, nä.
Han har lyckats med konststycket att få Frontpage att radera hela hemsidan från hårddisken
Som tur var hade jag redan publicerat den på servern.
Jag ser nu mycket som är fel och tokigt så jag skall i lugn och ro ta bit efter bit så att det blir bättre och läsåskådligt.
Alla är vi barn i början, det är bara det att det var så j-la längesedan
Per