Kunniga på Partmaster och Mach3 sökes
Kunniga på Partmaster och Mach3 sökes
Hej!
Jag har precis "CNC konverterat" min Julafräs och till denna använder jag Mach3 och Partmaster.
Nu till problemet:
När jag gör tex. ett rundat hörn på en fyrkant i Partmaster CAD, för över den ritningen till Partmaster CAM, kör Postprocessor och sedan öppnar den filen i Mach3 så blir det väldigt fel...
Rundningarna blir inverterade och spegelvändna eller hur man nu ska beskriva det. (Jag har bilder på hur det ser ut men jag har ingen server att lägga bilder på)
Vad kan detta bero på, jag har provat med flera olika sätta att rita på, updaterat Postprocessorfilerna mm.
Någon här som har idé om vad som är fel?
//Magnus H
Jag har precis "CNC konverterat" min Julafräs och till denna använder jag Mach3 och Partmaster.
Nu till problemet:
När jag gör tex. ett rundat hörn på en fyrkant i Partmaster CAD, för över den ritningen till Partmaster CAM, kör Postprocessor och sedan öppnar den filen i Mach3 så blir det väldigt fel...
Rundningarna blir inverterade och spegelvändna eller hur man nu ska beskriva det. (Jag har bilder på hur det ser ut men jag har ingen server att lägga bilder på)
Vad kan detta bero på, jag har provat med flera olika sätta att rita på, updaterat Postprocessorfilerna mm.
Någon här som har idé om vad som är fel?
//Magnus H
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
OK,
Mach3, gå in i 'config' 'general config'
mitt på skärmen har du en ruta med IJ Mode
endera ABSOLUT eller INCREMENTAL är ikryssat, byt.
Detta har med att göra varifrån man tar ut radierna när g-koden skapas.
Du kan som sagt även ändra detta så att CAMmen postar i önskat format.
Läs på lite mera i manualerna så kommer du på dessa knåp och knep.
Bästa användarsupporten på MACH hittar du via MACHSUPPORT.COM och på Yahoo finns en Partmaster grupp där du också får snabba svar. Du kan ju även ställa frågor direkt till supporten på Dolphin/Partmaster.
Finns även fler duktiga MACH användare här på forumet som hjälper till.
Mach3, gå in i 'config' 'general config'
mitt på skärmen har du en ruta med IJ Mode
endera ABSOLUT eller INCREMENTAL är ikryssat, byt.
Detta har med att göra varifrån man tar ut radierna när g-koden skapas.
Du kan som sagt även ändra detta så att CAMmen postar i önskat format.
Läs på lite mera i manualerna så kommer du på dessa knåp och knep.
Bästa användarsupporten på MACH hittar du via MACHSUPPORT.COM och på Yahoo finns en Partmaster grupp där du också får snabba svar. Du kan ju även ställa frågor direkt till supporten på Dolphin/Partmaster.
Finns även fler duktiga MACH användare här på forumet som hjälper till.