Retar mig på att digitalkameror verkar ha kort livslängd och att det då är hopplöst att få tag i original batterier. Skulle vilja ha tag i batterihållaren som man kunde skruva fast i stativgängan under kameran och ha två större lipod celler. Tänkte mej att jag skulle ta ut cellerna från ett gammalt batteri och ha en kabel med kontakt till batterihållaren.
Inne i kameran finns fyra kontakter och så är det fyra kontakter i batteripaketet. Två kontakter är märkta med plus och minus men misstänker att de två andra kontakterna är till för laddning av batteriet. Funderar på om det räcker med två kablar mellan batteripaket och kameran.
Någon som vet var jag kan få tag i lämpliga batterihållare? Vad är det för gänga till stativfästet? Är ingen mm gänga?
Bartteri hållare till digitalkameror
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Re: Bartteri hållare till digitalkameror
Skruvar till kameran hittar du nog överallt. Jag har köpt på AliX.
Till Canons EOS M finns extern strömförsörjning, bestående av en plastburk som emulerar batteriet, en sladd som man trör ut genom ett hål i batterilocket och ett nätaggregat. Kan ju finnas sådant för andra kameror.
Vad är det för kamera?
Till Canons EOS M finns extern strömförsörjning, bestående av en plastburk som emulerar batteriet, en sladd som man trör ut genom ett hål i batterilocket och ett nätaggregat. Kan ju finnas sådant för andra kameror.
Vad är det för kamera?
Re: Bartteri hållare till digitalkameror
1/4" gänga
bra hållare för ex 18650 med skydd är svårt att hitta, brukar sitta så trångt att det är okul
bra hållare för ex 18650 med skydd är svårt att hitta, brukar sitta så trångt att det är okul