Kontakt till X-box nätaggregat
Jag söker en kontakt. Den här typen bör fungera, om jag hittar en med rätt dimension (ID). Detta är en EC5, med 5 mm ID, cylindriskt hål. Jag har testat 2,5 mm ID. Det är för litet. 3 mm ID är alldeles för stort. Kanske skulle ID=2,6 mm fungera? Var hittar man sådana?
Finns det någon annan kontakttyp som passar bättre än en cylindrisk kontakt?
Bakgrund
Jag har fått 8 X-box nätaggregat. Det finns lite olika typer, men dom har 5 volt, 1 ampere och 12 volt, 12,1 - 16,5 ampere.
Ett har skyddsjord, men i dom övriga är primär AC och DC isolerade från varandra. Dom isolerade kan seriekopplas. Jag har användning för några stycken.
Kontakten är 6-polig och ser ut som på bilderna nedan. Dom är lite olika, beroende på om dom har skyddsjord och beroende på nätaggregatets effekt, men det går att göra en kontakt som passar alla typer. För aktivering ska +5 volt kopplas till en av de sex stiften. Två stift är minus/DC-jord och två är +12 volt.
Jag skulle kunna klippa kablarna och sätta dit en annan kontakt. Men, av några orsaker så tänkte jag göra en egen "X-box PS kontakt".
X-box nätaggregat DC-kontakt. Jordat nätaggregat.
X-box nätaggregat DC-kontakt. Ojordat nätaggregat.
En CADdad universal X-box DC "hane". Hålen ska anpassas för den kontakt som jag väljer att stoppa in.
/π
Kontakt som passar till X-box nätaggregat
Kontakt som passar till X-box nätaggregat
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.