Dina mini-projekt!
- Electricguy
Re: Dina mini-projekt!
Den 28/8 i år (2026) var det 10 år sedan jag byggde denna skapelse. En blinkande 5mm LED driven och byggd på en D-cell. Den blinkar än idag med en batterispänning på 1,358V (1,56V vid start). Mycket av minuspolen är bortfrätt då cellen har stått och läckt i många år, och den har sen dess bott i ett dricksglas.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Det ju höjden av nörderier att ha koll på en hembyggd blikande lysdiod 10 år senare..

Tillverkade en kärra för gascylindrar i helgen, oxygen och propan. Jag prioriterade en kompakt design som bygger på djupet istället för bredden och ville ha ganska stora hjul också.

Tanken är att lägga nånting mjukt, typ gummi på insidan av stången som håller fast den.

Målat lite fast jag kommer nog jobba lite på den ännu. Bl.a. en kedja för gasolen så några hållare för det. Kanske det bör vara nån sorts grej som sticker ut på sidan som skyddar regulatorn för syret.

Det är en 20 liters flaska som jag äger annars. Det går i Finland men om det är värt det, är jag inte lika säker på, den var billig då jag köpte den, 3000kr i 2020. Men provtryckning vart 10:e år kostar ju också. Pantsystemet är nog svårtslaget fast de maxxar ut vid 11l.

Tanken är att lägga nånting mjukt, typ gummi på insidan av stången som håller fast den.

Målat lite fast jag kommer nog jobba lite på den ännu. Bl.a. en kedja för gasolen så några hållare för det. Kanske det bör vara nån sorts grej som sticker ut på sidan som skyddar regulatorn för syret.

Det är en 20 liters flaska som jag äger annars. Det går i Finland men om det är värt det, är jag inte lika säker på, den var billig då jag köpte den, 3000kr i 2020. Men provtryckning vart 10:e år kostar ju också. Pantsystemet är nog svårtslaget fast de maxxar ut vid 11l.
Lagade en elektrisk spolpump till bilens framruta. Spräckte den lite, när jag delade på den men våld. Modernt krångel. De äldre sitter med skruvar. Snurrade den lite för hand, sen funkar den. Ibland räcker det med vatten och eller lufttryck.
Bilen fick en ny. Så denna får vara i reserv.
Bilen fick en ny. Så denna får vara i reserv.