Ännu ett projekt. På sommaren blir det… räligt i soptunnan med matavfall när locket är helt stängt. Vi har haft en träpinne som håller upp locket en bit så det kan komma in och ut luft, för att vädra ut flugor osv. Inte mysigt men men…
Tröttnade och designade en hållare för att hålla upp locket. Den blev rätt bra! Kanske ska publicera den på diverse sidor?!
Visa upp vad vi friformat! (3D-additiv tillverkning)
Re: Visa upp vad vi friformat! (3D-additiv tillverkning)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
en utomhuslåda för esp32
kan skruvas upp på lämpligt ställe , upp till 6 kablar in / ut
bara skjuta in innerdelen i den yttre
klämfäste för esp32 , men man kan skruva fast den med
snetak för att slippa krångel med stöd invändigt, och det samlas inte vatten på
finns möjlighet till en O ring vid kabelin / ut för bättre fukttäthet, eller en bit tpu i trådform
haft flera , men då pekade esp 32 uppåt och jag vill ha antennen pekandes åt sidan
tre rader stift på esp'n, längst ut är 2st 5v och resten 0v ena sida och 3.3v på andra sidan, så man kan koppla in och ut saker smidigt
usb går att komma åt lätt med
kan skruvas upp på lämpligt ställe , upp till 6 kablar in / ut
bara skjuta in innerdelen i den yttre
klämfäste för esp32 , men man kan skruva fast den med
snetak för att slippa krångel med stöd invändigt, och det samlas inte vatten på
finns möjlighet till en O ring vid kabelin / ut för bättre fukttäthet, eller en bit tpu i trådform
haft flera , men då pekade esp 32 uppåt och jag vill ha antennen pekandes åt sidan
tre rader stift på esp'n, längst ut är 2st 5v och resten 0v ena sida och 3.3v på andra sidan, så man kan koppla in och ut saker smidigt
usb går att komma åt lätt med
Nu ligger detta även i AI-tråden men det har ju med 3D print att göra också så...
Behövde få fram en STL på en Minion hand.
Provade AI men AI'ns STL såg ut som djuvret på en trespenad sjuk kossa.
Provade med AI'n hjälp i Blender men insåg ganska snabbt att det här kommer att ta veckor innan jag lärt mig frihands-modellera.
Men idag kom jag på en sak, jag gick till site med fria AI genererade bilder, sökte rätt på en Minion jag tyckte såg bra ut och laddade hem bilden.
Laddade upp bilden till en site som skapar AI genererade STL-filer från bilder och beskrivningar.
Kostade såklart 400kr/månaden att få hämta filer men eftersom man fick 300kr i rabatt så fixade jag ett abb och sa upp det direkt.
Nu kunde jag hämta min Minion STL och har även hela månaden på mig att göra fler om jag vill (och det har jag planer på).
Tog min högupplösta Minion SLT och i Orca-slicer vred den så den fick armen rakt upp, klippte bort allt nedanför kragen på handsken
och lät handen falla ner på "byggplattan".
Slice'ade och skrev ut.
Duger gott till det som det ska vara till.
Gick från bild 1 till 3 på några minuter, OK det kostade mig en hundring men jag orkade inte söka reda på någon gratistjänst som hanterade högupplösta, täta STL:er.
Behövde få fram en STL på en Minion hand.
Provade AI men AI'ns STL såg ut som djuvret på en trespenad sjuk kossa.
Provade med AI'n hjälp i Blender men insåg ganska snabbt att det här kommer att ta veckor innan jag lärt mig frihands-modellera.
Men idag kom jag på en sak, jag gick till site med fria AI genererade bilder, sökte rätt på en Minion jag tyckte såg bra ut och laddade hem bilden.
Laddade upp bilden till en site som skapar AI genererade STL-filer från bilder och beskrivningar.
Kostade såklart 400kr/månaden att få hämta filer men eftersom man fick 300kr i rabatt så fixade jag ett abb och sa upp det direkt.
Nu kunde jag hämta min Minion STL och har även hela månaden på mig att göra fler om jag vill (och det har jag planer på).
Tog min högupplösta Minion SLT och i Orca-slicer vred den så den fick armen rakt upp, klippte bort allt nedanför kragen på handsken
och lät handen falla ner på "byggplattan".
Slice'ade och skrev ut.
Duger gott till det som det ska vara till.
Gick från bild 1 till 3 på några minuter, OK det kostade mig en hundring men jag orkade inte söka reda på någon gratistjänst som hanterade högupplösta, täta STL:er.
Slutprodukten: en Minion hand i ASA, lagerhöjd 0,28mm
Liten rant också, köpte skrivaren för ca 5år sedan. Läste någonstans om "Must Have Upgrades"
och som den idiot man ibland är följde jag dom råden.
Det var början på 4,5 års besvikelse, ombyggnad och veckor av felsökning tills jag kom på vad som var fel.
Nu skriver den som en dröm i PLA, PETG, ASA och något mjuk som jag inte kommer ihåg just nu.
Tom stödet lossnar jättelätt utan allt för stora märken i modellen, enda som skulle behövas är lite mer
trimmning av support-interface och första lagret ovan det men det finns ju sandpapper också.
Liten rant också, köpte skrivaren för ca 5år sedan. Läste någonstans om "Must Have Upgrades"
och som den idiot man ibland är följde jag dom råden.
Det var början på 4,5 års besvikelse, ombyggnad och veckor av felsökning tills jag kom på vad som var fel.
Nu skriver den som en dröm i PLA, PETG, ASA och något mjuk som jag inte kommer ihåg just nu.
Tom stödet lossnar jättelätt utan allt för stora märken i modellen, enda som skulle behövas är lite mer
trimmning av support-interface och första lagret ovan det men det finns ju sandpapper också.
Hehe ja nä det är ju sant. Men ja nä, bättre att vädra ut dem än att ha en svärm flygandes upp i ansiktet när man öppnar locket!