3D Tetris BlockOut2 klonat till online version för nördar

C, C++, Pascal, Assembly, Raspberry, Java, Matlab, Python, BASIC, SQL, PHP, etc.
Användarvisningsbild
magi5
Kontakt:

3D Tetris BlockOut2 klonat till online version för nördar

Inlägg av magi5 »

.......

Lite programmerings nörderi..... :mrgreen:

Någon här som kommer ihåg 3D Tetris spelet BlockOut från 1989 ?
Det finns en professionell version BlockOut2 från 2007
https://blockout.net/blockout2/
som man kan ladda ner och sedan tävla globalt och man blir globalt rankad.

Jag har lyckats klona denna open source C/C++ pro version till en online version med egen global scoreboard.

https://blockout.nu/

Den har inte samma analys för inkommande data från spel men vi diskuterar på deras forum att om min version blir godkänd
kan jag få tillgång till detta också så att jag kan göra en identisk kopia av pro versionen
och min förhoppning är att även få ladda upp speldata till deras globala scoreboard.
Men de säger att då krävs det att allt naturligtvis måste granskas och testas ordentligt.

Jag har fått min online version godkänd och fått licens som ni kan läsa om på sidan Credits under License

Mha AI gick det ganska smidigt att få fram denna online version men det återstår många detaljer innan allt är på plats.

Då jag legat högt på både nationell och global topp-lista sedan 1989 med användarnamn MagI ,
har jag naturligtvis haft ett nördigt intresse av detta spel.
Vi på topplistan spelar versionen Out of Control eller OoC
där den sk globala eliten tävlar och den nuvarande global mästare har jag kontakt med som bor i Indien och kallar sig Amit.
Men den absoluta mästaren är en Ryss som kallar sig sc .

Någon här som kommer ihåg spelet?
Är det något speciellt som du anser bör ändras eller justeras med tanke på originalet från 1989 eller pro versionen.

MagI
------------------------
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin

Re: 3D Tetris BlockOut2 klonat till online version för nördar

Inlägg av GeekJoan »

Kommer ihåg det sen Amigatiden. Men har alltid tyckt att det är frustrerade svårt när det börjar gå fort.
Snyggt jobbat! :tumupp:
Skriv svar