PWM 0-3.3V till 0-10V
- SeniorLemuren
Re: PWM 0-3.3V till 0-10V
Det lutar helt klart mot en färdig omvandlare utan closed loop. Enkelt, billigt och säkert . Så för min del är problemet löst. Tackar alla inblandade för input.
Återkom gärna och berätta hur det fungerar när du fått lösningen på plats,
oavsett om det blir en färdig PWM till 0-10 V-modul eller en egen lösning.
Det kan vara intressant att höra vad som fungerade bäst i praktiken och hur stabil varvtalsstyrningen blev.
oavsett om det blir en färdig PWM till 0-10 V-modul eller en egen lösning.
Det kan vara intressant att höra vad som fungerade bäst i praktiken och hur stabil varvtalsstyrningen blev.
Tack för det trevliga inläggetSeniorLemuren skrev: ↑4 april 2026, 15:24:07Jag är ju naturligtvis mycket tacksam för att du vill hjälpa till, men det här sista påståendet förstår jag inte riktig. Jag ber om ursäkt, men jag kan inte låta bli att påminna om att jag efterfrågade hur man kan bygga ihop en omvandlare. Det tycker jag indikerar att man inte är speciellt insatt i elektronikkonstruktioner av denna typ. Att då påstå att det förutses att man kan bitar av det man just frågat om tycker jag är att spela Allan. Eller också orkar man inte med att bli lite rättad med att det saknas något på schemat. Det kan ju tära på egot lite. Jag ber så mycket om ursäkt, men jag har lite svårt för denna typ av korkade bortförklaringar. Men tack för din hjälp, det uppskattas alltid. Fast nu har jag lite mardrömmar, vad kan tänkas fattas mer på schemat som jag borde kunna förutse.![]()
-
alexanderson
Vad menar du med att aluminium är ett svårt material ? Aluminium skall ha hög skärhastighet.SeniorLemuren skrev: ↑4 april 2026, 10:14:09 En annan sak jag frågar är hur linjär blir förstärkningen? Om jag vill ha ett visst varvtal på spindeln så ska det ju vara så nära det inställda som möjligt, särskilt vid lägre varvtal när man fräser i svårare material som aluminium m.m.
Däremot är koppar ett svårt material.
- SeniorLemuren
Ursäkta. Jag skrev fel. Jag skulle skrivit speciella aluminiumlegeringar.