Ja, jag har dels haynes och dels chiltons böcker i pappersformat, sen har jag toyotas manual scannad i halvdålig kvalitet.
De i din länk är nog samma manualer, fast verkar vara bättre kvalitet, ska kolla närmare på dom. Jag gissar att det är toyota själva som digitaliserat dom där, till skillnad från min som nån scannat själv.
Med lite tur täcker den även in min ABS, den manualen jag har täcker bara in den äldre ABS'en som är tillverkad av ett annat företag än den jag har (som är gjord av aisin) så INGENTING stämmer, inte ens placeringen av styrboxen.
Det verkar relativt enkelt att få upp tankarmaturen (hoppas jag inte jinxade nåt nu) och isåfall tänkte jag att man kanske skulle ta upp den, suga ur all soppa, kolla hur illa det ser ut, byta "filterpåsen" och eventuellt soppapumpen
(jag har för mej den lät rätt mycket), så jag kanske gör det.
kollade f.ö vad en ny soppapump kostade, utan armaturen alltså, bara själva pumpen, en tillverkad av denso (som tillverkar originalen åt toyota) kostar 1208:- på autokaban, billigaste "alternativa märket" (stellox) kostar 76kr ?
otroligt stor prisskillnad..
Jag har ju även nåt slags läckage av bränsle, jag skrev nog det innan, men om man hade full tank luktade det bensin och det droppade under ibland, och tittade man på tanken rann det från ovansidan ner, så troligen
anslutningen för armaturen, nån avluftning, eller anslutningen till påfyllningsröret.
Detta borde ju också fixas, men då ska man kanske helst ta ner tanken och då lär ju tankbanden paja, dessa var halvdyra då dom är lite special med ett "gångjärn".
Det finns fler skäl att ta ner tanken dock, dels är det en buckla under som verkar bero på att någon försökt lyfta bilen med en domkraft under tanken(?) , dels är man tvungen
att ta ner tanken för att lossa inre fästet på "övre bärarmar" (eller vad man ska kalla dom) bak, och det är där jag tror det knarrar, senast jag felsökte (typ 12 år sen) så vågade
jag inte ta ner tanken så det blev aldrig lossat.
Toyota säljer ju dessutom bara dessa armar kompletta med bussningar för en ganska dyr peng, men bussningarna finns billigt som tredjepartsdelar, dock halvsvåra att byta, men jag tror inre och
yttre är samma dimension, och jag har ju en fin specialavdragare designad av mej och gjord av en snäll medlem med biffig svarv här, nämligen DW, när jag behövde byta en av de yttre bussningarna för 13 år sen.
viewtopic.php?p=992293