Visa upp vad vi friformat! (3D-additiv tillverkning)

Allt som rör 3D-skrivare.
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Re: Visa upp vad vi friformat! (3D-additiv tillverkning)

Inlägg av toffie »

De andra 4 i klassrummet som inte har 3D skrivare tillgängligt hemma eller hos släkt då? Hur kan man ens föreslå "Och hade man möjlighet att skriva ut den på en 3d-skrivare så fick man göra det."...

Det är ju som uppbyggt för mobbing...

Med det sagt, supersnygg skapelse, inget snack om saken!
Användarvisningsbild
rvl

Inlägg av rvl »

Ser ju rätt jämnt fördelat ut för att vara limmat på fri hand. I naturlig storlek hade man väl haft timmermanspennor eller liknande i skarven för att få jämna distanser.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

toffie skrev: 2 februari 2026, 10:41:55 De andra 4 i klassrummet som inte har 3D skrivare tillgängligt hemma eller hos släkt då? Hur kan man ens föreslå "Och hade man möjlighet att skriva ut den på en 3d-skrivare så fick man göra det."...

Man kan väl gissa att de flesta INTE hade den möjligheten ?
rvl skrev: 2 februari 2026, 10:46:17 Ser ju rätt jämnt fördelat ut för att vara limmat på fri hand. I naturlig storlek hade man väl haft timmermanspennor eller liknande i skarven för att få jämna distanser.
Så skulle jag garanterat gjort även i en modell, kanske typ ett kreditkort eller nåt som distans.
Användarvisningsbild
frownlayer

Inlägg av frownlayer »

toffie skrev: 2 februari 2026, 10:41:55 De andra 4 i klassrummet som inte har 3D skrivare tillgängligt hemma eller hos släkt då? Hur kan man ens föreslå "Och hade man möjlighet att skriva ut den på en 3d-skrivare så fick man göra det."...

Med det sagt, supersnygg skapelse, inget snack om saken!
I min lilla by är det inte många som har 3d-skrivare. Så jag skulle gissa att min dotter är nog den enda som har en printar prototyp med sig.
rvl skrev: 2 februari 2026, 10:46:17 Ser ju rätt jämnt fördelat ut för att vara limmat på fri hand. I naturlig storlek hade man väl haft timmermanspennor eller liknande i skarven för att få jämna distanser.
Vi försökte först med ett vikt papper för att få jämn delning. Men det var pilligare än att göra det på frihand. Tittar man noga så ser man att några sitter med lite olika mått, men annars tycker jag hon gjorde det riktigt bra.
Skriv svar