Jag byggde en app!

Berätta om dina pågående projekt.
runner

Jag byggde en app!

Inlägg av runner »

Hej,

Inför kommande valår tänkte jag att det vore skoj att ha lite bättre koll på opinionsmätningar, men till min förvåning hittade jag inte en enda app som handlade om svenska mätningar (rätta mig om jag missat något!). Så under en helg i höstas knåpade jag därför ihop en egen, som ett litet kul sidoprojekt.

Appen skickar en push-notis när någon av instituten släpper en ny mätning och samlar allt på ett ställe. Den är givetvis helt gratis och helt reklamfri.

All sorts feedback är såklart guld värt!

- App Store: https://apps.apple.com/se/app/opinionsk ... 6739185278
- Google Play: https://play.google.com/store/apps/deta ... ionskollen

Testa gärna appen och återkom om ni har tankar kring funktionalitet eller förbättringsförslag.
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin

Re: Jag byggde en app!

Inlägg av GeekJoan »

Inte för att vara sån, men...
Jag brukar göra såna där undersökningar som man får skickade till sig. Det kan vara om allt möjligt, men även en hel del "Om det vore val idag, vad skulle du rösta på". Då svarar jag aldrig ärligt bara för att fucka med resultaten.
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Inlägg av Klas-Kenny »

runner skrev: 22 december 2025, 21:34:06 Appen skickar en push-notis när någon av instituten släpper en ny mätning och samlar allt på ett ställe.
Nyfiken, "när någon av instituten släpper", bevakar du "alla" automatiskt på något vis?
Eller bygger det på att du ska sitta och bevaka och peta in de olika resultaten i appen? :)
runner

Inlägg av runner »

Nyfiken, "när någon av instituten släpper", bevakar du "alla" automatiskt på något vis?
Eller bygger det på att du ska sitta och bevaka och peta in de olika resultaten i appen? :)
Bra fråga! Jag använder en öppen datakälla på GitHub där folk kontinuerligt lägger in nya opinionsmätningar i en .csv-fil så fort de har släppts. Brukar vara relativt låg fördröjning från att de väl har publicerats av ett institut till att någon lägger in de där.
Användarvisningsbild
säter

Inlägg av säter »

Finns det för användning på dator också?
Skriv svar