Visa upp vad vi friformat! (3D-additiv tillverkning)
Re: Visa upp vad vi friformat! (3D-additiv tillverkning)
Ska montera den under ett bord vid min arbetsplats, enkelt att komma åt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Tänkte prova på Gridfinity
Jag tycker ju "navkapslarna" på teslan är så ohyggligt fula, så jag har inte monterat dom, men då är det ju ett öppet hål i mitten.
Då har nån kille gjort legolock istället, nice.
..Men dom där är ju modulära, så man kan använda själva hålalre, och designa ett nytt lock..
Jag caddade ihop ett "generellt" lock och la till lite olika loggor..
..Denna blev det dock lite kladd på, och i nästa version dubblade jag tjockleken på loggan så den blev två lager och lite tydligare.
..Ska maila killen som designat originalet och fråga om det är ok att jag lägger upp kompatibla bitar, inte för att han egentligen
kan säga nej men jag tycker det är schysstast.
Då har nån kille gjort legolock istället, nice.
..Men dom där är ju modulära, så man kan använda själva hålalre, och designa ett nytt lock..
Jag caddade ihop ett "generellt" lock och la till lite olika loggor..
..Denna blev det dock lite kladd på, och i nästa version dubblade jag tjockleken på loggan så den blev två lager och lite tydligare.
..Ska maila killen som designat originalet och fråga om det är ok att jag lägger upp kompatibla bitar, inte för att han egentligen
kan säga nej men jag tycker det är schysstast.
Funderar på om jag ska gå över till kuggstångsdrift på plasmaskäraren.
Sakta men säkert
Det är snyggt med gridfinity, det kan jag inte säga något om. Men jag skulle behöva så många fler lådor för att få plats med allt
Inte för att jag har hur mycket som helst, men jag har för lite förvaring just nu, och jag har inte möjlighet att skaffa mer förvaring 
Det är därför man helst vill designa sina askar staplingsbara.toffie skrev: ↑18 oktober 2025, 15:57:50 Det är snyggt med gridfinity, det kan jag inte säga något om. Men jag skulle behöva så många fler lådor för att få plats med alltInte för att jag har hur mycket som helst, men jag har för lite förvaring just nu, och jag har inte möjlighet att skaffa mer förvaring
![]()
Då kan man även ha en "fältväska" som man kan packa mer effektivt.
En alternativ hubcap passande systemet ovan.
Bilden är ju den klassiska "mudflap girl", fast jag fick editera om den lite för att få den som jag ville, jag är verkligen inte kompis med inkscape :/
Bilden är ju den klassiska "mudflap girl", fast jag fick editera om den lite för att få den som jag ville, jag är verkligen inte kompis med inkscape :/
Just ja, har ju en bild på den monterad också.
Dock kanske man vill ha hållaren i samma färg så man slipper det orange..
Funderar iofs på att designa en som är lite större och täcker för hållaren, men då blir den mycket krångligare att printa..
Dock kanske man vill ha hållaren i samma färg så man slipper det orange..
Funderar iofs på att designa en som är lite större och täcker för hållaren, men då blir den mycket krångligare att printa..
Glenn Behövs inte ett knappcellsbatteri och några lysdioder av lämplig färg för stämningsbelysning / bakgrundsbelysning ?
En hållare att fästa på skrivaren, det ska hålla filamenttorken, som fungerar så klockrent för övrigt. Vilken skillnad… herregud! Som dag och natt! Ett riktigt torrt filament, yes!!
Måste säga att jag är tämligen nöjd med utskriften!
Visste lite små detaljer att justera in, de stora platta ytorna är inte helt perfekta, men men… det kommer!!
Måste säga att jag är tämligen nöjd med utskriften!
Visste lite små detaljer att justera in, de stora platta ytorna är inte helt perfekta, men men… det kommer!!