Jag tänkte köpa tre st stepperdrivers (MSD556) från MCP i England
Frakten är på £35.25 så man kanske ska dela. för ett tag sedan så köpte vi ju en del stegmotorer därifrån och alla verkar nöjda.
perfekt, praktiskt med stockholmare också! Dock så kan jag slänga på bussgods eller post till övriga schweden också.
Jag tänkte beställa i början av nästa vecka, blir farsa när som helst och vill gärna fixa detta snart! :)
jojje skrev:Hur mycket blir det totalt för 3 st (MSD556)?
Inkl. frakt, tull och moms.
183£ för korten plus frakt, tull och moms finns inte inom eu. (det enda positiva imho) :)
Detta är då när jag bara köper tre och ingen annan är med på beställningen.
MSD556 kostar ca 1000:-/st exkl. frakt från en annan firma i holland som säljer så det blir 1000:- billigare för tre att ta dom från england.
edit : glömde lite info
Senast redigerad av dar303 19 januari 2007, 11:20:01, redigerad totalt 1 gång.
Jepp, som jag har skrivit många gången. Allt (i stort sätt iaf) går med mitt kort, men tvärt om går inte. Unipolär drivare går bara till unipolära motorer.
dancar skrev:Jag är synnerligen intresserad av:
3 x MSD556
3 x FL60STH-86
Dock har jag ingen koll på hur jag ska fixa breakoutboard och strömförsörjning men det får bli en annan femma.
/Daniel
Drivkorten har optokopplade ingångar så det jobbiga med avancerade (snabba) optoutgångar för step & direction slipper du. Det man behöver är isolerade ingångar för limit & homeswitchar och utgångar för relästyrning till spindelmotor och dylikt.
Ursäkta min kassa meningsbyggnad, jag är bakis som en apa... :)