Volvo 850 kombi - också underhåll och mera reparationer

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Re: Volvo 850 kombi - också underhåll och mera reparationer

Inlägg av toffie »

Roligt att se att den är igång igen! Du har ju gjort ett superjobb med bilen! Du inspirerar, dels så måste jag, men dels känner jag mer för att mecka igen, tror det är för alla dina uppdateringar på sistone! :D
Användarvisningsbild
DennisCA

Inlägg av DennisCA »

Tack! Nu är bilen inomhus och här kommer den få stå ett tag. Ska börja ta hand om de små lackskadorna på taket och inredningen ska fixas. Nu ska den också upp på pallbockar så jag får byta däcken.

Håller på och installerar extraljusen igen
Bild

Jag använder super seal kopplingar denna gång istället för en helt fast installation.
Bild

Och jag har förbättrat fästet, svetsat lite material i hörnen för att styva upp det.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
petertub
Kontakt:

Inlägg av petertub »

Men reläet borde sitta på "insidan" skyddat från fukt.
Användarvisningsbild
DennisCA

Inlägg av DennisCA »

Det ser ut så just nu, men jag har tidigare lindat in reläet i en tjock plast och sen knutit åter med buntband, brukar också spreja in lite rostskyddsvax i "påsen" som skapas. Det håller reläet i bra skick, du kan se hur reläet ser ut idag, detta är efter en säsong. Jag kommer linda in det på nytt innan bilen tas i bruk.
Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

Min erfarenhet är att så länge man använder enpoliga kontaktdon, t.ex. kabelskor, så brukar fukt osv inte vara något problem.

Det finns förstås undantag. Jag har kanske dragit denna anekdot förr, men på en Granada som släktingar hade en gång i tiden så fick jag först löda fast anslutningarna till hornen, och senare även till strålkastarna.
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Inlägg av toffie »

Ja det är dags att få på extraljusen, blir mycket roligare att köra när det är ljust :D

Att linda in reläet är ju inget konstigt, det gjorde jag redan när jag var ung med mottagaren till RC bilarna, då körde vi ballong och sen ett buntband, då kunde man köra när det var blött ute också.
Skriv svar