Konstigt problem i Fusion
- SeniorLemuren
Konstigt problem i Fusion
Jag får en varning som jag inte får bort i Fusion360, schema se video. den ligger ju som en varning och inte som error så frågan är om man skall bry sig. Efter som jag inte får bort varningen ens om jag radera allt innehåll på schemat så är ju enda möjligheten som jag ser, att skapa ett helt nytt projekt och börja om från början och det verkar inte så roligt.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Konstigt problem i Fusion
Det ser ju onekligen lite konstigt ut. I gamla EAGLE kunde man skriva Show N$9 och så lyste det upp i schemat, antar att det samma sak som när du klickar runt i listan fast det ser ju ut som att N$9 inte finns eftersom den saknar referens och inget visas när du markerar den.
Visst skapade du ESP-symbolen själv? Det är inte så att det är nått "skräp" i symbolen? (Men då borde ju varning försvinna när du raderar allt).
Hur som helst, det är en varning och inte ett fel, om du är till freds med det så borde det gå att typ högerklicka och välja "supress" eller "igonore" eller "accept" eller nått sånt.
Jag har inte följt med ner i Autodesk-träsket så jag har inte koll på vad de gjort och inte gjort.
Visst skapade du ESP-symbolen själv? Det är inte så att det är nått "skräp" i symbolen? (Men då borde ju varning försvinna när du raderar allt).
Hur som helst, det är en varning och inte ett fel, om du är till freds med det så borde det gå att typ högerklicka och välja "supress" eller "igonore" eller "accept" eller nått sånt.
Jag har inte följt med ner i Autodesk-träsket så jag har inte koll på vad de gjort och inte gjort.
- SeniorLemuren
Jag placerade in för många dioder som jag senare raderade. Det var något av de sista komponenter jag lade in. Så någon av dem kan ha fått net 9. Jag gjorde delete på dessa så kanske något gick fel dä, Att vänster eller högerklicka på net9 ger inga val alls.
Jag menade högerklicka på varningen - inte på N$9.
Komponenter borde inte få N$x benämningar, enbart förbindningar men som sagt, jag vet inte hur mycket Autodesk ändrat.
Komponenter borde inte få N$x benämningar, enbart förbindningar men som sagt, jag vet inte hur mycket Autodesk ändrat.
- SeniorLemuren
Gag klickade på aprove längst den i rutan. Då försvann errormeddelandet.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.