Skrivare för "svåra" material + flerfärg
Skrivare för "svåra" material + flerfärg
Sonderar läget för en skrivare som klarar material som kräver lite mer för att skrivas ut med bra resultat
t ex kolfiberförstärkt Polykarbonat (PC CF).
Värmeskåp plus flerfilamentsystem är väl var man landar? Och vilken modell?
t ex kolfiberförstärkt Polykarbonat (PC CF).
Värmeskåp plus flerfilamentsystem är väl var man landar? Och vilken modell?
Re: Skrivare för "svåra" material + flerfärg
Börjat titta runt.
Värmeskåp gäller för de "svårare" materialen.
Härdade ståldelar för glasfiber och kolfiber.
Två jämförelser som en snubbe gjort
Bambulab X1C mot Bambulab P1S
Bambulab P1S mot Anycubic Kobra S1
Värmeskåp gäller för de "svårare" materialen.
Härdade ståldelar för glasfiber och kolfiber.
Två jämförelser som en snubbe gjort
Bambulab X1C mot Bambulab P1S
Bambulab P1S mot Anycubic Kobra S1
- anders_bzn
- Kontakt:
Prusa Core one: https://www.prusa3d.com/product/prusa-core-one/
Jag har ingen själv, men funderar på att köpa en.
EDIT: Fixade dum autocorrection
Jag har ingen själv, men funderar på att köpa en.
EDIT: Fixade dum autocorrection
Senast redigerad av anders_bzn 12 augusti 2025, 08:55:24, redigerad totalt 1 gång.
Bambulab är trevliga men just temperaturreglering i skrivkammaren är de väl inte så värst bra på.? (Möjligen H2D undantagen)
Vzbot med allt i aluminium i skrivaren så har du något som klarar det mesta.
I just found this on AliExpress: 17 277,47kr | Mellow Genuine DIY VzBoT AWD 330 VZ330 3D Printer Kit For High Quality CNC Metal Lightweight High Speed Printing With Klipper
https://a.aliexpress.com/_EILXors
Den kostar en del ju men det är en otroligt bra skrivare! Jag är mycket nöjd! Det är lite pyssel med att få ihop klipper, men när du får ihop den… mycket mycket bra!
I just found this on AliExpress: 17 277,47kr | Mellow Genuine DIY VzBoT AWD 330 VZ330 3D Printer Kit For High Quality CNC Metal Lightweight High Speed Printing With Klipper
https://a.aliexpress.com/_EILXors
Den kostar en del ju men det är en otroligt bra skrivare! Jag är mycket nöjd! Det är lite pyssel med att få ihop klipper, men när du får ihop den… mycket mycket bra!
Oj, det vet jag inte. Kan tyvärr inte dem alls, sorry. Vet dock jag sett någon vzbot med värmare. Om den vart lite ombygg, vet ej heller … men sett det i alla fall.
Är det bädden som står för värmen annars? Fungerar det bra isåfall?
Tre till som flugit förbi i strömmen
Creality K2 Plus Combo (har för lång hotend)
Elegoo Centaurio Carbon (inte fyrfärg)
Flashforge AD5X (lågt pris)
Överlag ser jag att de flesta av den här typen av skrivare kan skriva
dessa material som här en tendens att deformera.
Tre till som flugit förbi i strömmen
Creality K2 Plus Combo (har för lång hotend)
Elegoo Centaurio Carbon (inte fyrfärg)
Flashforge AD5X (lågt pris)
Överlag ser jag att de flesta av den här typen av skrivare kan skriva
dessa material som här en tendens att deformera.
Verkar som de flesta ser Bambulab P1S som det man ska vara lika bra som.
Flera modeller är bättre på olika områden men som helhet verkar det som P1S
kommer ut som "bäst". Inte sagt att den är felfri - videokameran är mest en stillbildskamera,
motorernas är svaga i filamentenheten och sedan hela frågan kring stängd mjukvara
och Bambulabs potentiella möjligheter med det.
De flesta verkar ha bra hårdvara, möjligen efter att de kommit med en efterföljare
där de fixat de flesta felen den första modellen har, men brister ofta i mjukvara
firmware och slicer, inte ovanligt med buggar.
Tittat på en hel del reviewer och jämförelser och det är intressant. Man får verkligen passa sej
för alla verkar ha någon form av agenda av att visa upp en produkt som bäst. Och det som
en revieware ser som största felet/fördelen nämns knappt av nästa.
Får suga på detta litet, min Ender fungerar bra med PLA, men skulle vilja ha ABS och ASA.
Sett att det inte enbart är fördelar med kolfiber och glasfiber, leder ofta till sämre lagervidhäftning.
Flera modeller är bättre på olika områden men som helhet verkar det som P1S
kommer ut som "bäst". Inte sagt att den är felfri - videokameran är mest en stillbildskamera,
motorernas är svaga i filamentenheten och sedan hela frågan kring stängd mjukvara
och Bambulabs potentiella möjligheter med det.
De flesta verkar ha bra hårdvara, möjligen efter att de kommit med en efterföljare
där de fixat de flesta felen den första modellen har, men brister ofta i mjukvara
firmware och slicer, inte ovanligt med buggar.
Tittat på en hel del reviewer och jämförelser och det är intressant. Man får verkligen passa sej
för alla verkar ha någon form av agenda av att visa upp en produkt som bäst. Och det som
en revieware ser som största felet/fördelen nämns knappt av nästa.
Får suga på detta litet, min Ender fungerar bra med PLA, men skulle vilja ha ABS och ASA.
Sett att det inte enbart är fördelar med kolfiber och glasfiber, leder ofta till sämre lagervidhäftning.
Ursäkta glömde svara. Du kan ha bädden som värme, men det finns separata värmare också som ökar temperaturen i kammaren. Kör du klipper är det lätt att lägga till i koden. Koppla in en värmare, en fläkt samt en tempsensor.
Du kan sedan lägga in det i startkoden i slicern, men även som macro . Pilligt, japp, men när det väl fungerar… praktiskt.
Känns ju annars spontant som Bambulab har det enklaste, smidigt, bra och färdigt. Till höga men rimliga priser. Buggar och småsaker blir det ju alltid, oavsett maskin. Det är ju lite vad man orkar göra. Bara tuta och köra med en bambu eller bygga och pilla med något annat!
Du kan sedan lägga in det i startkoden i slicern, men även som macro . Pilligt, japp, men när det väl fungerar… praktiskt.
Känns ju annars spontant som Bambulab har det enklaste, smidigt, bra och färdigt. Till höga men rimliga priser. Buggar och småsaker blir det ju alltid, oavsett maskin. Det är ju lite vad man orkar göra. Bara tuta och köra med en bambu eller bygga och pilla med något annat!
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Enkel lösning i 1XC
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.