The Tank! [massor med bilder]
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
Bara så ni vet, det är inte färdigt än.
Jag hade tänkt köpa mer metall idag så jag kunde fortsätta med bygget, men jag slutade sent idag. Men imorgon slutar jag kl 1 så då jädrar ska jag nog få någonting vettigt gjort. Ska se om jag kan ladda upp en film senare idag, men det blir ingen bra kvalitet eftersom jag endast har tillgång till usb webcam. Den dumma webcammen har dessutom ett konstigt filformat på filmer så jag måste converta alla filmer.

Jag hade tänkt köpa mer metall idag så jag kunde fortsätta med bygget, men jag slutade sent idag. Men imorgon slutar jag kl 1 så då jädrar ska jag nog få någonting vettigt gjort. Ska se om jag kan ladda upp en film senare idag, men det blir ingen bra kvalitet eftersom jag endast har tillgång till usb webcam. Den dumma webcammen har dessutom ett konstigt filformat på filmer så jag måste converta alla filmer.

http://img57.imageshack.us/img57/1624/sketchug2.jpg
Det ska vara en kåpa som täcker larvfötterna sedan är det, som du sa, utsmyckningar så som ett par vita lysdioder i fronten och ett torn. Tornet på bilden är inte särskilt snyggt. Får hitta på något nytt torn senare.
Man får ju inte glömma att polera upp den så att den blänker snyggt
Det ska vara en kåpa som täcker larvfötterna sedan är det, som du sa, utsmyckningar så som ett par vita lysdioder i fronten och ett torn. Tornet på bilden är inte särskilt snyggt. Får hitta på något nytt torn senare.
Man får ju inte glömma att polera upp den så att den blänker snyggt

- 13th.Marine
- EF Sponsor
-
- Kontakt:
FULL SKALA! bilder tack! Jag är svag för banddrivna fordon, har haft planer på en snygg första världskrigstank i meterstorleken...nångång ska jag ha tid!baron3d skrev:Awesome, som engelsmännen säger.
Är verkligen impad.
Minns, kan inte jämföras, att jag byggde något liknande i full skala.
Satt och svetsade i en vecka, 12tim/dag, på banden.
Men sen blev det åka av.
dar303: Just nu är den till hälften ner rostad. Vet att jag har några gamla foton, skall börja att leta eter dessa. Ger dock ingen garanti för att jag hittar dem. Fordonet har användes för att röja i skogen. Vi hade 1-meters skog, sikten var en meter, full med sly. Vi körde och orienterade oss med kompass och med hjälp av träd topparna.
På den tiden blev det snö på vintrarna så vi hade den till snö plogning.
Provkörde den i 50 graders lutning både uppåt och nedåt med framgång.
På den tiden blev det snö på vintrarna så vi hade den till snö plogning.
Provkörde den i 50 graders lutning både uppåt och nedåt med framgång.