On-screen Keyboard / Calculator - v2.1 -- MDI --

Robot, CNC, Pneumatik, Hydraulik, mm
John Eriksson

On-screen Keyboard / Calculator - v2.1 -- MDI --

Inlägg av John Eriksson »

Hej alla.
Jag har UCCNC ver 1.2115 installerat på två datorer. I den ena så finns något som kallas "On-screen Keyboard / Calculator - v2.1 -- MDI --" som dyker upp när man klickar i MDI fältet och även i fält med numeriskt innehåll. I denna "On Screen" så går det sedan att mha pekdonet mata in G-koder i MDI och siffror i numeriska fält. Jag vill ha denna
"On Screen" i den andra datorn som är ansluten till min fräsmaskin. Men jag kan inte hitta filen för "ON Screen" i datorn. Finns inget som heter detta när jag gör en sökning i UCCNC mappen. Kommer inte ihåg hur jag lyckades installera "ON Screen".

Finns någon som känner igen detta, och kan ge några tips på hur jag skall installera den i CNC datorn. Skulle vara mycket tacksam för detta då det är väldigt smidigt att mata in G-kod och siffror mha pekdonet tycker jag.

Mvh John Eriksson i Bollnäs.
Skärmklipp On Screen.JPG
Skärmklipp av "On Screen"
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Mickecarlsson
EF Sponsor
Kontakt:

Re: On-screen Keyboard / Calculator - v2.1 -- MDI --

Inlägg av Mickecarlsson »

Gå till General Setup -> Configure plugins, bläddra ner till On-Screen Keyboard, klicka i Enabled, stäng fönstret, starta om UCCNC
Användarvisningsbild
lgrfbs
Kontakt:

Inlägg av lgrfbs »

Har du jämfört båda datorerna utan att hitta något som skiljer de båda installationerna?
John Eriksson

Inlägg av John Eriksson »

Hej.
Tyckte jag läste väldigt noga och flera gånger. Först nu efter att läst vad du skrev, Micke, så såg jag att "On Screen" fanns bland de andra plugin. Måste jag skaffa starkare glasögon eller skaffa en jättestor skärm. Svårt med egot att skaffa starkare glasögon, så får se om det blir större skärm. Mera manlig tycker jag.

John i Bollnäs.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Båda fungerar, jag har 32" skärm på jobbet och kör utan glasögon, eller så får jag ta på terminalglasögon hemma med 24".

Men det jag egentligen skulle fråga var ju vad det är för system det där är från ?
Skriv svar