Håller absolut med dig Huggbävern, det är viktigt att hålla reda på skillnad AC/DC likaväl som att hålla reda på polariteten på DC.
Eftersom vi inte vet något om vad TS (som försvunnit för länge sedan) driver för utrustning är det definitivt viktigt att inte skicka in AC från en transformator om utrustningen är gjord för DC.
Om det i folkmun kallas cykelpump är det väl ändå rätt att påpeka att en transformator inte kallas cykelpump och skickar ut AC.
Passar min transformator
-
Re: Passar min transformator
Varför inte fråga efter rippelnivåer när ni ändå är igång. Eller temperaturgränser?
Frågan var ju .. läs själva.
Frågan var ju .. läs själva.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Vi har haft flera samma sorts frågor på ett annat forum där det är mycket vanligt att det används AC-trafar. Därav min synnerligen välformulerade fråga.
Dessutom tycker jag man ska vara ute i det sköna vädret ...
Dessutom tycker jag man ska vara ute i det sköna vädret ...
-
Har du själv läst frågan?
Rubriken är
Passar min transformator
Hej på er.
Jag har en "apparat" där det står att ingående ström ska vara 9V 300mA och har en trafo som ger 9V 400mA. Kan värdet på trafon (400mA) vara högre än på apparaten (300mA) eller ska det vara tvärt om?
Vill inte färstöra apparaten

Mvh Thomas
Undra varför det står ?
Vill inte förstöra apparaten
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Annorstä'des såg jag ungefär samma fråga: Har en trafo 9V 400mA men den gamla var på 300mA. Kan något gå sönder om jag använder denna?Undra varför det står ?
Vill inte förstöra apparaten
Alla kan inte allt om el och elektronik.