Dina mini-projekt!

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Re: Dina mini-projekt!

Inlägg av TomasL »

Satte ihop en Automatisk vattenavblåsning av kompressortanken, två tillsagsfördröjda tidreläer samt en liten magnetventil löste det hela.
Har initialt satt intervallet till ca 30 minuter och 6s avblåsning.
1802

Inlägg av 1802 »

Riggade upp en övervakningskamera och en DVD med hårddisk. Filmade tvättmaskinen, för att se hur lång tid den tar. Ser att vredet hackar fram. Det tar många sekunder mellan hacken.

Även en man kan läsa manualen, om han har en...
1802

Inlägg av 1802 »

Labbade med spolar och induktiv givare. Kom på att ett relä och en magnet, gav ifrån sig ljud. Kopplad till en förstärkare. Blev även utslag på oscilloskopet. En avstörningsspole var svårare att få liv ifrån. Induktiva givaren fick jag inget liv ifrån.
Användarvisningsbild
frownlayer

Inlägg av frownlayer »

Monterade ett EL580 lås i en dörr för att se om det passade, det gjorde det nästan. Med lite justeringar med stämjärn så gick det i fint.
Nu ska jag bara dra en kabel genom dörren och implementera lite rader i mitt pythonscript så kan jag öppna garagedörren med kodpanelen som jag redan har till att öppna garageportarna. Men nu väntar jag på att en kabelspiral mellan dörren och karmen ska komma hem. Sen kan det bli verklighet.
Då kan jag öppna både dörr och portarna utan nycklar. Så slipper barnen slita på garageportarna varje gång de glömt nycklarna och vill in i garaget.
Skriv svar