Hej
Jag har en FINLUX 37FLHD845. Jag skulle vilja titta på de fria kanalerna, så jag har köpt en bordsantenn som jag har kopplat till TVn och när jag gör automatisk sökning (första installation) hittas alla fria kanaler (SV1, SV2, TV4, kunskapskaneln och SVT Barn), men kanalerna sparas inte.
Enligt bruksanvisningen ska man göra en första installation och kanalerna ska sparas utan att man ska behöva göra något, men de gör inte det. Jag har gjort ominstallationen flera gånger med samma resultat.
Jag lästa någonstans att om man hade något kopplat till TVn skulle man koppla lös det först. Jag hade Chrom cast kopplad vilket jag kopplade lös, men det hjälpte inte.
Skulle bli mycket tacksam om någon hade tips.
Tack på förhand
/Parisa
TV som hittar kanaler, men sparar inte
Re: TV som hittar kanaler, men sparar inte
Jag tror att kanalerna är sparade men inte i den ordningen från plats ett och uppåt
TV 1 kan vara sparad på plats 101, eller någon ännu högre nommer
TV 1 kan vara sparad på plats 101, eller någon ännu högre nommer
- Berrabongo
Tack för svaren.
Nej, kanalerna är inte sparade. När jag går till kanallista får jag upp "Inga kanaler har lagts till ännu. Gå till menyn installation för att lägga till kanaler."
Jag hittar ingenstans där jag ska ge Antenn som source. Under AV borde jag välja DTV som betyder digital TV.
Lägger en bild som visar att TVn hittar kanaler, men sen blir den svart. När jag har väntat i flera minuter och det händer ingenting går jag till menyn och där står det ”Inga kanaler har lagts ännu …”
Nej, kanalerna är inte sparade. När jag går till kanallista får jag upp "Inga kanaler har lagts till ännu. Gå till menyn installation för att lägga till kanaler."
Jag hittar ingenstans där jag ska ge Antenn som source. Under AV borde jag välja DTV som betyder digital TV.
Lägger en bild som visar att TVn hittar kanaler, men sen blir den svart. När jag har väntat i flera minuter och det händer ingenting går jag till menyn och där står det ”Inga kanaler har lagts ännu …”
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Parisa 4 mars 2025, 22:52:41, redigerad totalt 1 gång.
Sedan några år sänds all marksänd digital-TV komprimerad med MPEG-4.
Jag tror inte att FINLUX 37FLHD845 hanterar MPEG-4. Det bör framgå i manualen.
Om det är så, så behövs en digitalbox med MPEG-4.
/π
Jag tror inte att FINLUX 37FLHD845 hanterar MPEG-4. Det bör framgå i manualen.
Om det är så, så behövs en digitalbox med MPEG-4.
/π
Rätt, denna modell har bara MPEG-2,tyvärr
Nu finns det billiga MPEG-4 boxer att köpa efter att boxer försvann
Nu finns det billiga MPEG-4 boxer att köpa efter att boxer försvann