VAd gör denna regulator bätre än en vanlig?

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
farskost

VAd gör denna regulator bätre än en vanlig?

Inlägg av farskost »

Såg att sodjan sälger sådanhär på tradera http://www.tradera.com/auction/aid_33309607

och det står att dom är specielt bra för att användas i fordon, och då jag har lite planer på ett project som involverar min bil så blev jag intreserad. man vad är det egentligen dåm gör bättre? förstår inte riktigt vad finnessen är?
Datablad : http://wwww.ges.cz/sheet/t/tle4271.pdf

//Robin St
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

Det är en LDO och har lite mer skyddskretsar - En bättre regulator helt enkelt för mer krävande användingsområden (typ bilar)
farskost

Inlägg av farskost »

Okaj : ) så alla extrapinnar behöver man inte bry sig om om man inte vill?

//Robin St
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

Ibland måste man bry sig. Läs databladet! Den har väl on/off och brownout detect som man kan använda om man vill. Problemet är att ibland så måste man dra ingångar höga eller låga även om man inte vill använda funktionerna - läs databladet...
farskost

Inlägg av farskost »

Kollade i databladet innan jag skrev det, men var lite trött så saker gick inte in så bra : ) Men nu tror jag att det börjar klaran, man får tacka för hjälpen :)

//Robin St
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

*ler* beklagar att jag var för lat för att läsa databladet själv den här gången.
Skriv svar