Värt att skanna in ?
Värt att skanna in ?
Fick tag i dessa böcker, en saknas.
De är ju väldigt basic men vissa saker går alltid snappa upp.
Ibland har jag glömt basic-bitarna och kört fast.
Kanske vore värt jobbet att skanna in ?
Har bara en enkel, men snabb, A4-skanner.
De är ju väldigt basic men vissa saker går alltid snappa upp.
Ibland har jag glömt basic-bitarna och kört fast.
Kanske vore värt jobbet att skanna in ?
Har bara en enkel, men snabb, A4-skanner.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Värt att skanna in ?
Tror inte jag ens hållit i exemplar av delarna efter fyran. Tvåan och trean blev mest vällästa (lånade från bibliotekeket) för min del.
Ser att i hela Helsingforsregionens bibliotek nu endast finns ett exemplar av delarna [1,4,5 och 7] (samtliga i huvudbibliotekets källararkiv).
Ser att i hela Helsingforsregionens bibliotek nu endast finns ett exemplar av delarna [1,4,5 och 7] (samtliga i huvudbibliotekets källararkiv).
Med tanke på hur ofta dessa böcker efterfrågas vore det en välgärning!
Lätt beskrivning av de olika delarna EFA 1-8 och en överblick hur de relaterar till varandra kunskapsmässigt. Bilderna går att klicka upp större!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Tror det fanns en del studiecirklar som baserade sig på dessa böcker.
En del av komponenterna, särskilt mikrodatordelarna, är svåra att få tag på idag.
Undra om det skulle kunna gå att skriva liknande böcker i dagens läge?
Analogdel och basic digitalteknik skulle gå bra men mikrodatordelarna skulle bli för komplicerat för studecirkeländamål.
En del av komponenterna, särskilt mikrodatordelarna, är svåra att få tag på idag.
Undra om det skulle kunna gå att skriva liknande böcker i dagens läge?
Analogdel och basic digitalteknik skulle gå bra men mikrodatordelarna skulle bli för komplicerat för studecirkeländamål.
Mikrodatordelen skulle nog vara mer lämplig att ersätta med en mikrokontroller typ arduino eller liknande idag.
Lätt att komma igång och se vad man kan göra, sen kan man fördjupa sej efterhand man blir varm i kläderna...
Lätt att komma igång och se vad man kan göra, sen kan man fördjupa sej efterhand man blir varm i kläderna...
Fat då blir det nog inte tal om att lära sig assemblerkod.
Det känns som att man ska ha med sig från grunden tycker jag.
Det känns som att man ska ha med sig från grunden tycker jag.
Ska vi återgå till ämnet? 
Jag kan hjälpa till med skanning om det behövs.

Jag kan hjälpa till med skanning om det behövs.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Lillgrabben har en bokskanner (i Borlänge) där man skannar hela vägen till ryggen.
Jag kan inte låna ut böckerna till skanning.
Sedan undrar man ju om copyright och sånt.
Skannar jag dem för eget bruk i hyllplanet bör det väl gå bra?
Skolor och studeicirklar lär väl ha skannat hej vilt då böckerna var relativt nyutgivna?
Bokförlaget Robert Larson AB finns ju fortfarande. Antar det är samma?
Sedan undrar man ju om copyright och sånt.
Skannar jag dem för eget bruk i hyllplanet bör det väl gå bra?
Skolor och studeicirklar lär väl ha skannat hej vilt då böckerna var relativt nyutgivna?
Bokförlaget Robert Larson AB finns ju fortfarande. Antar det är samma?
Att scanna dom kan du ju göra, spridningen kan bli problem.
Jag har personligen blivit utskälld av ett företag när jag scannat deras instruktionsbok och erbjudit dom att ha att lägga upp på websidan, då hade jag alltså först mailat dom och frågat om dom hade boken i fråga, och dom sa att nej, så gamla grejer supportar vi inte längre och har inte kvar något av".. Sen lyckades jag låna en manual, scannade den och mailade tillbaka för att vara snäll men fick tillbaka hot om advokater..
Ja, jag stör mej fortfarande på det såhär 20 år senare
Bolaget var f.ö Catus AB, som idag verkar göra tårtprylar ?? men förr gjorde utbildningsmaterial.
Jag har personligen blivit utskälld av ett företag när jag scannat deras instruktionsbok och erbjudit dom att ha att lägga upp på websidan, då hade jag alltså först mailat dom och frågat om dom hade boken i fråga, och dom sa att nej, så gamla grejer supportar vi inte längre och har inte kvar något av".. Sen lyckades jag låna en manual, scannade den och mailade tillbaka för att vara snäll men fick tillbaka hot om advokater..
Ja, jag stör mej fortfarande på det såhär 20 år senare

Bolaget var f.ö Catus AB, som idag verkar göra tårtprylar ?? men förr gjorde utbildningsmaterial.
Jag har hitintills inte haft några problem, med det jag publicerat på ebaman.