är det någon som har scheman för att koppla en pic till ett CF kort?
jag ska använda en pic som hetter 16F877A.
kortet ska enbart läsas och skrivas från picen måste man veta hur FAT funckar då?
någon som har gjort det för och har någon kod snut kvar för det? görna i C.
minnet är på 16Mb om det spelar roll..
Problemet är att om man ska pilla i FAT så behöver amn ju läsa in en sektor ändra några byte och skriva tillbaka den. Det är det svåra. Men behöver man inte FAT så är det bara att skriva "on-the-fly" Vi löste det så att vi la upp en textfil med blanksteg. Kollade var den låg på kortet och skrev till den platsen. Då kan det läsas på en PC. Men det är en fullösning. Behöver man inte FAT så skippa det. Behöver man FAT använd en 18F PIC. De har minne så att man kan använda FAT på riktigt.
vet inte riktigt men jag tror att det kommer att bli en webbradio radio med minne och display och litte annat tror jag men jag har inte bestämt mig riktikt vad det ska bli
varför inte använda ett externt minne typ eeprom och dumpa sektorn temporärt... sen läsa/ändra det man vill och skicka tillbaka sektorn? det borde gå helt utmärkt med 877A:an också...
Visst skulle det gå. Men det skulle vara lättare att byta till en PIC med mer minne. PIC är inte byggda för att hantera externt minne. eeprom är inte det lämpligaste för jobbet heller.
vet inte hur jag ska ta imot strömar och avkoda det men om det är någon som har ider på det så säg till gärna om vad man kan använta som ska spelaupp ljud.
Du kanske skulle planera ditt bygge lite mer innan du frågar här. Jag förstår varför du uppfatter det som att du ofta får dåligt med hjälp. Om du skrivit de senaste inläggen innan du frågade om CF hade jag inte brytt mig om att leta reda på filen...