robot som man styr med hjärnan
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Jag höll på med ett kul projekt där man kunde tävla mot varandra och styra en kula med tankekraft. Det var ganska enkel ide´, man satte några elektroder på skallen och så gällde det att tänka så lite som möjligt. Elektroniken för att fånga upp signalerna från hjärnaktiviteten är förvånasvärt enkel. Det krångliga är signalbehandlingen för att filtrera ut det intressanta.
Jag tänkte direkt på Almir Heralics (@ Chalmers) projekt när jag såg den roboten. Väldigt lika, vill jag ha det till. Menmen, det är väl bara ett sammanträffande?
- JimmyAndersson
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
peter555: Mycket bra sajt!! Tack.
Hittade en intressant grejj:
"During this awakening cycle it is possible for individuals to stay in the theta state for an extended period of say, five to 15 minutes--which would allow them to have a free flow of ideas about yesterday's events or to contemplate the activities of the forthcoming day. This time can be an extremely productive and can be a period of very meaningful and creative mental activity."
Det förklarar varför jag får flest idéer innan frukost. Det händer ofta att jag gör en låt eller schema så fort jag vaknat.
Kan man bygga dessa elektroder själv?

Hittade en intressant grejj:
"During this awakening cycle it is possible for individuals to stay in the theta state for an extended period of say, five to 15 minutes--which would allow them to have a free flow of ideas about yesterday's events or to contemplate the activities of the forthcoming day. This time can be an extremely productive and can be a period of very meaningful and creative mental activity."
Det förklarar varför jag får flest idéer innan frukost. Det händer ofta att jag gör en låt eller schema så fort jag vaknat.
Kan man bygga dessa elektroder själv?
- JimmyAndersson
- Kontakt: