Funderar på och försöka göra nån fin skylt kanske så man får nått vettigt gjort med den än bara tester
Loterus CNC Fräs V2
Den var tjusig!
Samma tanke slog mig som Stinrew skrev, att det första man fräser är en gift till sin älskade, just för allt man ställt till med genom fräsbygget
Och nu lite allvarligare, du kör med 600 mm/min. Vilket varvtal och vilka fräsar har du kört med, speciellt dom där snygga fasningarna och fördjupningarna i botten på plattan och på kanterna. Och det är väl Biltemas fräs som det köres med. Ryker det mycket

Samma tanke slog mig som Stinrew skrev, att det första man fräser är en gift till sin älskade, just för allt man ställt till med genom fräsbygget
Och nu lite allvarligare, du kör med 600 mm/min. Vilket varvtal och vilka fräsar har du kört med, speciellt dom där snygga fasningarna och fördjupningarna i botten på plattan och på kanterna. Och det är väl Biltemas fräs som det köres med. Ryker det mycket
Stinrew-
jo körde med 2.5mm stepdown så det blev några steg när man skulle ner 18mm i skivan... Var nog lite för försiktig, kunde nog ha tagit en 4-5mm istället..
Tjejen har inte sett den än.. ska åka över te henne om ett tag..
pcmper- hehe jo hoppas man får mer tid övers nu
Varvtalet tummar jag in lite bara låg nog runt 15000 rpm
Körde med en gammal utsliten fyrskärig/borrande 8mm HM Pinfräs som jag hitta några utav i bingen på jobbet och sedan faserna med en V-notfräs från Clas Ohlson.
Handöverfräsen kommer från Biltema och ingen rök har synts till fast det blev dammigt i halva rummet
Tjejen har inte sett den än.. ska åka över te henne om ett tag..
pcmper- hehe jo hoppas man får mer tid övers nu
Varvtalet tummar jag in lite bara låg nog runt 15000 rpm
Körde med en gammal utsliten fyrskärig/borrande 8mm HM Pinfräs som jag hitta några utav i bingen på jobbet och sedan faserna med en V-notfräs från Clas Ohlson.
Handöverfräsen kommer från Biltema och ingen rök har synts till fast det blev dammigt i halva rummet
Länk till filmen