3D-utskrift i aluminium
3D-utskrift i aluminium
Hejsan
Håller på en med grej nu, skulle eventuellt behöva hjälp med att skriva ut delen i aluminium, om någon gör detta här eller känner någon som kan?
Vad skulle det kunna tänkas kosta?
Det är en hemmagjord vattenkylare, speciella mått.
STL-fil och ett par andra format om det underlättar.
Håller på en med grej nu, skulle eventuellt behöva hjälp med att skriva ut delen i aluminium, om någon gör detta här eller känner någon som kan?
Vad skulle det kunna tänkas kosta?
Det är en hemmagjord vattenkylare, speciella mått.
STL-fil och ett par andra format om det underlättar.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Klas-Kenny
Re: 3D-utskrift i aluminium
Är nog inte många privatpersoner som löser detta. 
Googla efter firmor, finns många där ute, och brukar som Fortran nämner ge pris direkt om du laddar upp din STL.
MEN, är det absolut nödvändigt med 3D-print?
Så som den är ritad nu ser den svår ut att bearbeta fram, framförallt med den formen på de inre kanalerna. Men går kanske göra den på ett sätt som går lättare att bearbeta..?

Googla efter firmor, finns många där ute, och brukar som Fortran nämner ge pris direkt om du laddar upp din STL.
MEN, är det absolut nödvändigt med 3D-print?
Så som den är ritad nu ser den svår ut att bearbeta fram, framförallt med den formen på de inre kanalerna. Men går kanske göra den på ett sätt som går lättare att bearbeta..?
Hej.
Ja nä det är ju lite speciellt, men ibland har man tur här. Någon som känner någon som jobbar med något… värt att kika!
Har kikat på ett par olika firmor på nätet, men alla dem jag hittade krävde registrering och så. Verkade så omständigt! Men ska kolla på fler då!
Ja, det går nog att göra på ett annat sätt, men tänkte det kanske gick med 3D utskrift att göra den hel. Enklare och tätare, mindre risk för läckage om det är i ett enda stycke. Kan bara skruva på ett lock.
Jag skulle ju kunna göra en variant själv och fräsa ut den i CNC men hade varit så skönt att slippa
Tack för alla tips. Ska kika på fler firmor bara
Ja nä det är ju lite speciellt, men ibland har man tur här. Någon som känner någon som jobbar med något… värt att kika!
Har kikat på ett par olika firmor på nätet, men alla dem jag hittade krävde registrering och så. Verkade så omständigt! Men ska kolla på fler då!
Ja, det går nog att göra på ett annat sätt, men tänkte det kanske gick med 3D utskrift att göra den hel. Enklare och tätare, mindre risk för läckage om det är i ett enda stycke. Kan bara skruva på ett lock.
Jag skulle ju kunna göra en variant själv och fräsa ut den i CNC men hade varit så skönt att slippa

Tack för alla tips. Ska kika på fler firmor bara

Såldes det inte en 3D-skrivare för metall här för några år sedan?
Elecrow behöver ingen registrering. 

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Om det är den jag tänker på så såldes den av ett auktionsbolag efter en konkurs men ropades in av nåt makerspace med medlemmar här, men dom hade svårt att få igång den, jag vet inte hur det gick sen.