Lödfanor för batteri?
Lödfanor för batteri?
Vet någon var man kan köpa tunna lödfanor för batterier? Elfa har inga alls. Får köra med kretskorts fanor just nu.
- prototypen
Varför ska du lösa fanor?
Dom som normalt sitter på batterierna är inte lödda på batterierna utan svetsade. Jag har aldrig sett sådana lösa, vilket kanske är förklarligt eftersom man inte svetsar sånt själv hemma.
Är det inte bättre att använda batterier med färdiga lödfanor? Alternativt löda direkt så som prototypen föreslår.
Dom som normalt sitter på batterierna är inte lödda på batterierna utan svetsade. Jag har aldrig sett sådana lösa, vilket kanske är förklarligt eftersom man inte svetsar sånt själv hemma.
Är det inte bättre att använda batterier med färdiga lödfanor? Alternativt löda direkt så som prototypen föreslår.
jag har använt kabel innan men det ser inte lika bra ut. Jag löder AAA batterier med en liten metallbit imellan som man egentligen ska löda fast i kretskort. Anledningen till att jag inte köper färdiga med lödfanor på är att det kostar en miljard att köpa dom batterierna. Nu köper jag 4 st 1000mah för 40kr istället för att få ett sånt. Det funkar bra somjag har det nu men det hade varit najs med lite tunnare material.
Jag kollade på kjell dom tar 10kr st då blir det för dyrt för dom jag köpte på Elfa kostade typ 30 kr eller nått för ett 50 pack. Man får forma dom lite själv men det är det ju värt.
Jag kollade på kjell dom tar 10kr st då blir det för dyrt för dom jag köpte på Elfa kostade typ 30 kr eller nått för ett 50 pack. Man får forma dom lite själv men det är det ju värt.
- prototypen
- prototypen