Så jag har börjat fundera på en radio-sändare kopplad till ljud-ut från datorn.
Men det vore OERHÖRT spännande att kunna se i förstärkarens display vilken låt/spellista osv som spelas.
Jag har tidigare varit inne på samma veva och minns att varje tecken skickas i serie, så det finns inget visnings-minne eller dylikt i mottagaren, vilket gör att det borde vara enkelt att spotta ut tecken för tecken via exempelvis usb.
Det finns även hyggliga möjligheter att hämta låt-info från iTunes, så jag ser inga större problem med ovanstående lösning, mer än att jag saknar all nödvändig kunskap.
Detaljbeskrivning:
extern låda, med ljud/data-ingång som mixar ner det till en radio-signal som skickas till stereon antingen via kabel eller trådlös antenn.
Det bästa vore att använda redan existerande standardiserad data-kommunikation med lådan, så att man kan använda den på andra plattformar.
Programvara som hämtar låt-info och övrig informativ data (inkommen mail, im-meddelande, uptime, belastning osv?)
och sänder detta till extern låda.
Så min fråga till er experter; hur går jag tillväga? finns det färdiga ritningar nånstans eller måste jag be nån av er att rita en åt mig?