Behöver info om Flygt FGC

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Mickecarlsson
EF Sponsor
Kontakt:

Behöver info om Flygt FGC

Inlägg av Mickecarlsson »

Denna sitter som kontrollenhet till en avloppspump (Flygt Compit). Tyvärr finns ingen manual och de som installerat grejorna 2008 ska ha kompanistryk!!!
All el kommer in en bit ner i brunnen, 3-fas till pumpen och två ledningar till nivågivarna (idioterna har dragit vanlig EKK till dem).
Det hänger (ja, hänger, ingen förankring alla) en säkerhetsbrytare i brunnen för att bryta spänningen till pumpen. När jag slog av den fortsatte pumpen att gå. Jag fick bryta med säkringarna i elskåpet i stället. Jag öppnade brytaren, där var massor av rost och någon idiot hade kopplat förbi brytaren med sockerbitar :(
Allt detta ska en elektriker fixa till ASAP.
Men, jag behöver få tag på manualen till denna kontrollenhet, jag har letat och det finns ett antal FGC’er, men hittar bara bild på samma som denna och den leder till en broschyr på Flygt Compit, men ingen manual.
Är det någon här som har länk till manualen eller vet var man får tag på en?
IMG_5099.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
PaNiC

Re: Behöver info om Flygt FGC

Inlägg av PaNiC »

Antar att det inte står något annat modellnummer på den? Finns ju som du säger några varianter.
Är det någon fråga om den du behöver ha svar på asap?
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Har du prövat med att kontakta Flygt?
Användarvisningsbild
Mickecarlsson
EF Sponsor
Kontakt:

Flygt heter numera Xylem Water Solutions, jag har inte kontaktat dom (än).
Det är ingen panik än, jag fick fixat till det som var akut i går, kopplingen till den ena nivågivaren var totalt ärgad. jag fick kapa 1 meter av kabeln, men det var inte helt OK ändå, men jag kunde få kontakt så automatiken fungerar och de fick tömt brunnen, och det har fungerat utan mankemang sedan dess.

Nivågivaren måste bytas i vilket fall som helst, och jag misstänker att kondingarna i styrenheten är på väg att ge upp, knapparna för att gå runt i menyerna är väldigt sporadiska i att ta emot tryckning och menyerna ”hoppar” lite hipp som happ.
Har kollat runt och en ny FGC 211 ligger på strax under 10 kkr, men det retar mig att behöva byta den om jag kan fixa den gamla själv.
Joe

Inlägg av Joe »

Första träffen på google med sökningen FGC 211 ger en 50 sidor lång manual på svenska.
Är det inte liknande menyer?
Användarvisningsbild
Mickecarlsson
EF Sponsor
Kontakt:

Den för FGC 211 har jag laddat hem, den stämmer inte helt och har lite andra menyer än den som sitter där.
Joe

Inlägg av Joe »

Användarvisningsbild
Mickecarlsson
EF Sponsor
Kontakt:

TACK!
Efter mycket sökande på den sidan hittade jag att det är en FGC 313, men med ett annan utformning på framsidan.
Pröblem sölved :D
Skriv svar