Har importerat en bil direkt från USA och bilradion hoppar udda decimaler på FM bandet och det fungerar inte då europeiska stationer även sänder på jämna decimaler.
Har någon löst detta? Det är säkert programvara som styr detta men var stoppar man in ny vara och finns den?
Jag vet inte hur är med just din radio eller andra specifika men jag vet att på de flesta (av kända märken) kan man byta frekvens stegning via *rätt* knapptryckningar. Jag känner en kille som tog in ett par Fordar och dom gock det att ändra frekvensstegningen på iallafall.
Även på de flesta "eftermarknads-"maskiner(jag har ändrat på iallfall Alpine, Pioneer och Rockford Fosgate) kan man ändra det.
Ja vi har ju fått bilen att visa km och liter och klockan är i 24 timmarsformat men han som har hjälpt mig med importen varnade mig att det inte skulle fungera med radion men jag ska kolla i morgon.
Jag har fipplat på alla knappar men någon meny kom inte upp och det är svårt att säga hur det låter P1, P4 och närradion är inte så mycket att referera till.
Prototypen
PS jag får väl spela in nyheterna på en CD och lyssna på. DS
Vad säljaren vill ha i USA+
5 000-10 000 i frakt+
10% tull+
25% Moms+
Ombyggnad, besiktning, intyg mm 10 000 +
Om du ska ha ett ombud eller ta dig genom alla kryphål själv.
Orginal GM / Chevrolet, naturligtvis hopbyggd med resten av bilen. Aux ingång finns om jag bara hittar kontakten så där skulle det gå att ansluta en "vanlig" bilradio.
Har inte hittat alla finesser ännu då jag bara haft bilen hemma i 21 timmar.