Inne i boningshuset har jag kopplat kablarna i ett infällt dubbelt nätverksuttag, en kabel i varje uttag.
I både garage och gästhus har jag kopplat in kabeln på ena uttaget i ett dubbelt utanpåliggande nätverksuttag.
Det är nog ca 40-60 meter nätverkskabel mellan uttagen. I kabelrören ligger även strömmatning till garage och gäststuga.
Inne i boningshuset har jag kopplat två nätverkskablar mellan fiber-box och det dubbla nätverksuttaget.
Det jag undrar är vad jag kan förvänta mig för hastighet i garage och gäststuga?
När jag kopplar in datorn direkt i fiberboxen har jag runt 900Mbps men med datorn kopplad till nätverksuttagen i garaget och gäststugan får jag runt 90Mbps. Jag hade för mig att man borde ha ungefär samma hastighet?
Detta har varit kopplat såhär några år men jag har inte noterat skillnaden i hastighet tidigare. Har öppnat uttagen och såg nåt konstigt, det var kopplat A koppling i uttagen i både garaget och gäststugan samt i ena uttaget inne i boningshuset(det som gick till gäststugan) och den andra uttaget(till garaget) var B kopplat. För enkelhetsens skull kopplade jag bara om den enda som var B till A istället så alla skulle bli lika(trots att jag läste att B är standard).
Intressant var att det inte gjorde någon skillnad, funkar fortfarande med samma hastighet

Är det helt enkelt så att man inte får med än 90Mbps med den lösningen, oavsett A eller B koppling?