Hej
Jag har en ”gateway” till golvvärmen från Uponor.
Inser nu att den nog alltid har varit kass men jag har trott att det var deras molntjänst.
Den tappar kontakten med styrning för golvvärme och moln efter månader, veckor och senare dagar/timmar.
Omstart hjälper och det var länge min lösning, en wifi kopplad brytare.
Tänkte att det kunde vara en dålig lödning eller kondensator som man kunde byta eller löda om men det ser ju tufft ut.
Funderar på att blåsa på med varmluftsstationen.
Är det ”möjligt” att felsöka?
-
- Inlägg: 7
- Blev medlem: 25 januari 2022, 16:23:58
Är det ”möjligt” att felsöka?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
-
- Inlägg: 295
- Blev medlem: 4 januari 2013, 14:40:06
- Ort: Tenhult
Re: Är det ”möjligt” att felsöka?
Man kanske skall börja i den enkla änden.
Prova att byta transformatorn.
Nu vet jag inte vad det är för spänning. Men kan det gå att driva den på ett batteri för att utesluta fel på transformatorn
Prova att byta transformatorn.
Nu vet jag inte vad det är för spänning. Men kan det gå att driva den på ett batteri för att utesluta fel på transformatorn
-
- Inlägg: 7
- Blev medlem: 25 januari 2022, 16:23:58
Re: Är det ”möjligt” att felsöka?
Kul
Att du säger det för precis när jag hade skrivit inlägget så slog det mig att jag inte vet om nätdelen är OK, eller om den ”syns” vid en scanning av nätet när den har havererat.
Det är 5v, 0,5A
Jag skall börja där.
K
Att du säger det för precis när jag hade skrivit inlägget så slog det mig att jag inte vet om nätdelen är OK, eller om den ”syns” vid en scanning av nätet när den har havererat.
Det är 5v, 0,5A
Jag skall börja där.
K