Brum även i min subwoofer
Re: Brum även i min subwoofer
Här finns felsökningstips: https://www.psaudio.com/blogs/how-to/ho ... nd-fix-hum
Har lokaliserat problemet.
Transformatorn är det som brummar.
Kan jag försöka pilla bort den gröna tejpen runt lindningen och försöka applicera något lämpligt lim på lindningarna för att kanske få tyst på den?
Transformatorn är det som brummar.
Kan jag försöka pilla bort den gröna tejpen runt lindningen och försöka applicera något lämpligt lim på lindningarna för att kanske få tyst på den?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jag har med lyckat resultat fått trafos tysta genom att doppa dem i klarlack.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jag använde lim och även mer dämpande material mellan transformatorn och plåten den skruvas på och fick ner brummet avsevärt. Tyvärr inte helt tyst men vi får se om jag orkar riva det igen och pröva din metod.
Har ordnat akustiken ganska bra i rummet så det är väldigt tyst och fint, vilket dock är en nackdel när det kommer till oljud för man hör verkligen minsta lilla brum eller fläkt.
All elektronik är monterat i en garderob i hallen. De enda "aktiva" saker jag har i vardagsrummet är TV och de två Infinity Kappa subwoofers.
Har ordnat akustiken ganska bra i rummet så det är väldigt tyst och fint, vilket dock är en nackdel när det kommer till oljud för man hör verkligen minsta lilla brum eller fläkt.
All elektronik är monterat i en garderob i hallen. De enda "aktiva" saker jag har i vardagsrummet är TV och de två Infinity Kappa subwoofers.