Skarva/förlänga ledlist med vanlig kabel?
Skarva/förlänga ledlist med vanlig kabel?
Går det att löda på vanlig kabel på en ledlist för att förlänga den? Jag har en bokhylla som ser ut så här:
och skulle vilja ha en ledlist i överskåpen. Tanken var att köpa en 5m list och dela upp i tre delar (A, B och C) och så skarva ihop dem med en vanlig kabel ('bågarna' mellan A-B och B-C). Kommer det att fungera? Om inte, vad behöver jag göra?Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Skarva/förlänga ledlist med vanlig kabel?
Det går utmärkt, har själv gjort det på flertalet RGB-LED-slingor.
- Hobbyisten
- Gått bort
Kolla bara att leddrivern (transformatorn) ger erforderlig effekt.
Ja de ledlister jag har är det 4 ledare mellan, de platser där man kapar dem har lödöar på vardera sida om markeringen för att klippa.
De listerna är alltså RGB-lister där man kan styra färgen och ha olika typer av rinnande ljus. Är det bara lister som lyser antar jag att det räcker med två ledare.
Och om man kapar och skarvar ihop delarna lär ju drivern inte ha nåt problem, det blir ju inte fler lysdioder i ett sånt läge.
De listerna är alltså RGB-lister där man kan styra färgen och ha olika typer av rinnande ljus. Är det bara lister som lyser antar jag att det räcker med två ledare.
Och om man kapar och skarvar ihop delarna lär ju drivern inte ha nåt problem, det blir ju inte fler lysdioder i ett sånt läge.