elektronisk varvräknare till volvo 850

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
ojkroken

elektronisk varvräknare till volvo 850

Inlägg av ojkroken »

någon som e haj på húr man kan bygga en sådan med hjälp av lysdioder
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Antagligen finns det någon sådan person, ja. Vad vill du veta?
ojkroken

Inlägg av ojkroken »

då jag är nybörjare innom småelektroniksområdet så vore det jätte snällt om vi kan hjälpa varandra .

det jag har planerpå e att ha lydioder i en liggande stapel som e i olika färger och vid vissa varvtal så ska de lysa en skarpare lampa som visar vilket varvtal man har max vrid på och en lampa i slutet som visar när motorn är på väg att övervarva ...

du skulle inte kunna rita ett schema så kan vi diskutera oss till en bra lösning på de hela ...

motorn e 5 cyl
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

Rita scema finns det nog flera av oss som kan, själv tar jag 600 kr +moms om du är intresserad. Annars får du nog anstränga dig lite mera först, tex genom att leta lämpliga ideer på google. när du hittar något som verkar stämma kan vi nog hjälpa dig mera (gratis :) ), men jag tror ingen vill sitta och rita schema i flera timmar för skojs skull.
bara_hence

Inlägg av bara_hence »

Söker du efter Electronic tachometer circuits på googla så hittar du en massa förslag sen tar du det som liknar din ide mest och visar den för alla kunniga här på forumet så kan de säkert hjälpa dig med de små ändringar som behövs för att få allt som du vill
Skriv svar