Det där lät precis som jag önskar
Får helt enkelt byta nuvarande sladd med 4 ledare till en med 6 istället.
Att motorn tvärstannar är egentligen det jag önskar. Borde inte vara några problem då den endast är på 40rpm och att jag ev kommer ställa ned den lite till.
Rotorn roterar mycket snabbare och det kan bli lite fyrverkeri runt kolen om den tvärstannas och det nöter kraftigt.
La till en bild på min förra post på förra sidan.
Använd t.ex. 1N4007 om de klarar strömmen, annars kraftigare. De bör tåla hyfsad spänning, motorns induktans ger höga spänningstoppar. En konding på några hundra nF i serie med ett motstånd på något tiotal ohm i serie tvärs över motorn bör nog också finnas.
Jo så är det väl. Jag får ta lite fyrverkerier. För dom pengarna jag sparar på att bygga den här kan jag köpa en motor i månaden i 4 år
Det är för övrigt en elektriskt roterbar givarhållare till ekolodet jag försöker mig på att bygga. Bifogar bild på köpemodellen
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Det är bara att prova. Ser Du att det gnistrar bör det åtgärdas.
Missade varvtalsregulatorn, det är möjligt den slutar fungera med dioder. Ett motstånd på säg sådär 10 ohm parallellt med dioderna är en tänkbar lösning.
Bara för att få det så tydligt som möjligt, du menar att jag ska koppla via kortet nu? Out till fast på pedal och in från rörlig på pedal?
Skulle nog benämna mig själv som att jag har elektrisk dyslexi så för att jag verkligen ska förstå rätt
Är ju så omkopplaren suttit, men utan att ha sett schema vågar jag inte säga något p.g.a. bromsströmmarna. Sätt det på kabeln ut till motorn så kanske det är mindre osäkerhet. Det kan också tänkas det är kopplat på något sätt så den skall mjukstarta och där kan finnas något som inte tåler bromsströmmen. Jag kan inte ta något ansvar för detta.
Titta på kortet hur det är kopplat. Är ledarna bara inne och vänder på kortet innan de går vidare till motorn utan några ytterligare anslutningar så finns där ju inget problem.
Det förstår jag. Gör allt helt på egen risk.
Motorn startar och stoppar rätt bryskt med medföljande knappen inkopplad.
Bara jag får med varvtalsreglering i kopplingen så är jag nöjd.