Hittills har jag öppnat upp med en Exacto skalpell, efter att jag har monterat etiketten på fronten (bakifrån). Men detta tar lite för mycket tid, och man måste vara noggrann är man skär ut, så det inte ser risigt ut, och man måste kassera och börja om.
Så:- jag måste hitta på något sätt att automatisera detta.
Lösningar jag har funderat över, är
1. Göra en kub av rakblad som man på något sätt "stämplar" fyrkanten med.
2. Laserskära; göra en fixtur där man lägger ut lablarna (tex när de är monterade på fronterna)
3. Någon slags skär-robot (ninja style), som skär på liknande sätt jag gör med skalpellen.
1. Frågan är hur länge eggen förblir vass om man ska "stämpla", och om man ens kan till det så att det "går igenom" överallt.
2. Jag vet inte hur snygg/ful kanten blir om man laserskär? Lablen är vit, och displayen är ju svart när den är avstängd, så minsta lilla fel ser risigt ut. Å andra sidan är den inte mer än någon tiondels mm. tjock. Hur är det egentligen med precisionen på laserskrivare, om man tex ska lägga ut ett femtital fronter? Vilken typ av laser torde isf vara bäst?
3. Har inte någon idé hur jag ska få till detta, känns väl komplicerat..
Att beställa färdiga frontlablar har jag naturligtvis funderat på &så, men jag har olika modeller och serienummer på dem, så det känns som att det blir för små volymer och trassligt att gå den vägen.
All input och förslag emottages tacksamt...