Jag är tyvärr en person med konstiga idéer och rätt mycket (nåja) fritid

Grejen är den att jag funderat på att bygga ett lager plockningssystem, ett trådlöst sådant. Detta är ett hobby projket o jag hatar att göra saker som inte kan få praktisk anvädning någonstans. Dessutom sysslar jag med skor så kopplingen är rätt naturlig

Så här är det tänkt ungefär. Förslag o idér mottages tacksamt. Även om sånt jag inte frågat specifikt om

Varje model o storlek av en artikel står i "rektangulär"-aktiga behållare som kan justeras efter skokartongens storlek.
Signalen om vilken behållare som ska kasta ut en kartong bör komma trådlöst från en central enhet. Eftersom lager kan vara stora bör det vara bra räckvidd på dessa grejer.
Min fråga är då. Finns det något bra sätt att få denna behållar att spotta ur sig bara en enda kartong på kommando?
Jag hade tänkt att ha en elmotor eller någon liten hydralisk historia längst ner. Vad tror ni? går det att sköta en elmotor med så pass bra presition, hydralik kräver ju oljetryck eller luft så det kanske blir lite bullrigt. Finns det någon bättre lösning? Förslag?

Finns det något effektivare sätt till och med. Något annat än dessa behållare? Problmet med dessa är ju utrymmet de tar upp. Även om man kan packa dem rätt så tätt så krävs ju trotts allt utrymme för service och påfyllning.
-Håkan