Sambon köpte en krans att sätta på dörren, och sedan bad hon mig att fixa belysning i kransen. Kul projekt, blir ju lite speciella krav och det ska helst vara klart igår.
Tanken är batteridrift (svårt att dra kabel), låg vikt (ska sitta på en dörr som öppnas/stängs), och låg strömförbrukning.
Lysdioderna blir antagligen 6 st varmvita 5mm med 120 graders spridning från Molelectric (http://www.molectric.com/product_info.p ... cts_id=382.
Dessa styrs med en PIC12F675 (finns nära tillhands) och drivs av 3 st NiMH AA batterier.
Alltihop monteras sedan i en liten låda som monteras i/under kransen. Frågan är hur det blir med fukt?
En första version av schemat kommer strax...

Känner jag mig själv rätt hade jag också använt en uC eftersom det är mycket roligare och coolare! Fördelen med uC är ju dessutom att det är lätt att lägga till fler utan att behöva modifiera hårdvaran!
 Känner jag mig själv rätt hade jag också använt en uC eftersom det är mycket roligare och coolare! Fördelen med uC är ju dessutom att det är lätt att lägga till fler utan att behöva modifiera hårdvaran!