Håller på att montera brytare på en USB-C kabel till en webkamera och har problem med att få plats med alla ledare i brytare huset.

Troligen behöver jag korta ner och löda om en del av trådarna men frågan är om alla är nödvändiga?
Det finns 2 röda och 1 svart, via mätning kunde jag se att båda röda var kopplade till samma stift i kontakten. Genom test kunde jag konstatera att endast 1 röd behövde vara kopplad. Men för att vara på säkra sidan och för att det fanns plats kopplade jag båda röda i brytaren.
Det finns en strumpa ytterst i kabeln, denna tvinnade jag ihop och löddade, efter isolering tar den väldigt mycket plats. Men vad jag förstår så är det nödvändig för att skydda mot EMI? I kabeln finns det även 6 dataledare som är parade 2 och 2, i 2 av dessa går det en biledning(drain wire), d.v.s en ledare utan isolering, jag misstänker att även dessa ska skydda mot EMI och måste kopplas ihop?
Nu i efterhand inser jag ju att jag bara skulle kapat röd och svart och inte hela kabeln men det är försent att gå tillbaka på det nu.