smiley micros?
smiley micros?
jag måste lära mig lite om avr och förbättra mina
c-programeringskunskaper innan mars så jag funderar på att beställa bok+butterfly+kit från denna hemsidan
http://www.smileymicros.com/index.php?m ... tion=24:24
jag har endast grundläggande kunskaper i c och ingen erfarenhet av projektbyggande...tycker ni att det är ett bra sätt att börja?
någon som har beställt från smileymicros som kan rekomendera dom eller avråda?
jag vet ju att man kan beställa butterfly från en svensk sida men det är väl smidigt för en nybörjare att få med en bok med lite projekt alla komponenter som behövs o.s.v så man inte fastnar på det elelr vad anser ni?
c-programeringskunskaper innan mars så jag funderar på att beställa bok+butterfly+kit från denna hemsidan
http://www.smileymicros.com/index.php?m ... tion=24:24
jag har endast grundläggande kunskaper i c och ingen erfarenhet av projektbyggande...tycker ni att det är ett bra sätt att börja?
någon som har beställt från smileymicros som kan rekomendera dom eller avråda?
jag vet ju att man kan beställa butterfly från en svensk sida men det är väl smidigt för en nybörjare att få med en bok med lite projekt alla komponenter som behövs o.s.v så man inte fastnar på det elelr vad anser ni?
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
Hej mmbop och välkommen till forumet!
Har läst lite om boken och den verkar ju riktigt bra!
Ta en titt på denna pdf: http://www.smileymicros.com/QuickStartGuide.pdf
Borde bli runt 800:-
Om du bestämmer dig för att köpa är jag intresserad av vad du tycker om boken!
Lycka till!!
Har läst lite om boken och den verkar ju riktigt bra!
Ta en titt på denna pdf: http://www.smileymicros.com/QuickStartGuide.pdf
Borde bli runt 800:-
Om du bestämmer dig för att köpa är jag intresserad av vad du tycker om boken!
Lycka till!!
Välkommen till forumet! 
Jag har köpt den boken för ett tag sen och jag rekomenderar den STARKT.
Den går igenom C till AVR med humor och sammtidigt så lär man sig snabbt.
Den kan vara lite svår i början men det står och han går tillslut igenom allt och sen flyter det på (första kap.).
Den går igenom de mesta och de du inte lär dig i den kan du fåreda på här på forumet.
Men som sagt, mycket bra bok. Tycker jag i alla fall.
//Emil

Jag har köpt den boken för ett tag sen och jag rekomenderar den STARKT.
Den går igenom C till AVR med humor och sammtidigt så lär man sig snabbt.
Den kan vara lite svår i början men det står och han går tillslut igenom allt och sen flyter det på (första kap.).
Den går igenom de mesta och de du inte lär dig i den kan du fåreda på här på forumet.
Men som sagt, mycket bra bok. Tycker jag i alla fall.
//Emil
Kan bara hålla med. Den är riktigt skoj att läsa. Var genom den boken som jag började med microcontrollers. AVR butterfly'n är bra och passar utmärkt till boken eftersom alla exempel är skrivna för den processorn.
EDIT: Att beställa från smiley är smidigt och med snabb leveranstid så det kan jag rekommendera. Sen är ju Joe (författaren) aktiv på avrfreaks.net vilket är bra om man har några frågor.
EDIT: Att beställa från smiley är smidigt och med snabb leveranstid så det kan jag rekommendera. Sen är ju Joe (författaren) aktiv på avrfreaks.net vilket är bra om man har några frågor.
Och nu är det på väg:

Thanks for purchasing the Book, Butterfly, and Projects Kit. Your order was shipped 12/04/06 via United States Postal Service Global Priority Mail and in 4 to 6 business days, on average, should be at your customs and postal system where it may be delayed or require customs fees.
Please don't hesitate to contact me at marcia@smileymicros.com if you have any questions or comments.
Would you mind taking a moment to tell me how you found out about Smiley Micros?
Smiley
Marcia
marcia@smileymicros.com
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
- MicaelKarlsson
- Kontakt: