Så jag har en elkonverterad Piaggio Ape vars modifierade axel som ansluter den nya borstlösa motorn till originaldifferentialen var lite underdimensionerad och slets av på grund av olika anledningar. Nu söker jag en ny bättre lösning och fått lära mig att jag borde ju så klart använda en krysskil som det faktiskt finns spår för på vevaxeln. Innan satt där bara två setskruvar.
En video som förklarar mina behov bättre

Jag vill kolla om det finns någon här som är intresserad och har tid att hjälpa mig att tillverka en ny bättre variant. Jag gjorde en CAD-ritning som försvann så jag blev lite sur, men här är en halvdan skärmdump som jag har kvar. Självklart är den ofullständig så jag behöver ju göra en ny ritning ordentligt om vi skulle komma överens om något. Röda delen är den som ska tillverkas. Gula delen ska bara modifieras för att enkelt kunna svetsas ihop med den röda. Den röda delen ska kunna monteras på följande vevaxel (vevaxeln är 47mm lång, 22mm diameter) på min motor: Krysskilspåret är väl det kanske som inte varje person med svarv har. Men kanske övriga delar går att ordna och så kan jag på något sätt ordna med krysskilspåret själv

Pris: Ingen aning. Vad tycker du?
/ Oskar