Början på projektet blev att splitta och löda om värmebatteriet för bättre cirkulation och sen få fläktarna att snurra. den ena hade en traditionell fläktmotor med 5 steg så det var enkelt men den andra hade nån annan okänd typ av fläktmotor. Den blev det extrapyssel med, problemet var bara att den motor jag hade och som passade är avsedd att sitta i en luftström och är en propellerfläktmotor så den gick för varm så den funkar inte, lösningen nu är att bygga en styrning till en "pannkaksmotor" som sitter i bla. IVT och som jag har en av och är avsedd att driva en sådan här radialfläkt. Detta extrajobb är ju inte bortkastat för framtiden, den typen av motor har högt startmoment, går att varvtalsstyra och är stark så den går ju att använda till så mycket annat också i framtiden och dessutom finns dom ju i drivor när folk byter värmepump. Nu sänker jag energiförbrukningen markant här när också elektroniklabbet får värmen från panncentralen också istället för från två oljefyllda el-element, fläktarna drar 75w, elementen drar 1500w så det blir ju en "liten marginell" energibesparing.