Hej!
Jag har ett bluetooth tangentbord Logitech K580 som jag kopplar till min telefon OnePlus 6T (android 11.1.2.2). När jag kopplar upp det fungerar inte de skandinaviska tecknen utan då jag skriver tex. ÅÄÖ kommer det krumelurer. Jag kollade med en annan telefon (OnePlus Nord) och där fungerade det. Det är tydligen någon inställning på min telefon som spökar, men vad? Jag har inställt på språk "Svenska". Vad andra inställningar kan påverka detta?
Sladdlöst tangentbord
Re: Sladdlöst tangentbord
Jag har samma funktion på samma sätt OCH mer än ett språk installerat.
Och jag upplevde samma sak med att det "sitter fast" i förra språket. Jag upplevde då att om jag växlar språk följer t-bordet med, alltså om jag slog av det på svenska o senare slog på det när mobilen var ändrat till danska får jag ta en snabb växling o växling tillbaka, då är t-bordet med igen.
Så fungerar mitt iaf.
Och jag upplevde samma sak med att det "sitter fast" i förra språket. Jag upplevde då att om jag växlar språk följer t-bordet med, alltså om jag slog av det på svenska o senare slog på det när mobilen var ändrat till danska får jag ta en snabb växling o växling tillbaka, då är t-bordet med igen.
Så fungerar mitt iaf.
På min gamla Samsung Note 1 blir det lite hur som helst, men ett tap i skrivrutan så det virtuella tangentbordet visas gör att BT-bordet fungerar korrekt med våra kära svenska krumelurer.
Tyvärr fungerar inte detta heller. Ifall jag har kopplat mitt externa tangentbord via bluetooth får man inte fram något virtuellt tangentbord på tfn.