Vet ju inte hur många år denna har stått i kyla och fukt så tog det säkra före det osäkra. Satte stickpropp på den och anslöt den till vridtransformatorn, vred upp spänningen sakta.. och det verkar vara kortslutning i den

Funderar lite och kopplar ur de två stora 50uF parallellkopplade kondensatorerna och provar igen, nu drar den betydligt mindre ström

Mäter upp kondingarna, 1,8 megohm.. kopplar in ESR mätaren och den visar under 1ohm. så de känns ok.
Ansluter kondingarna igen och börjar om, vrider upp mera utan hänsyn till strömförbrukningen, säkringen går väl tänker jag

Hittade tillslut ett datablad på "klumpen" detta verkar vara en rätt frän grej. Jag har funderat på funktionen, hur kan den reglera utspänningen med enbart en transformator och En kondensator?
Enligt databladet kan man mata den med närapå fyrkantsvåg och det kommer sinus ut ur den.. låter som magi i mina ögon
Vad var främst användningsområdet på 70-talet som den ser ut att komma ifrån?
Känner väl egentligen inte att jag har så mycket nytta av den. Men visst, med 1,7A strömförbrukning kan man ju ha den som fotvärmare nu till vintern när 2Kw fläkten blir lite väl dyr för fotvärme