Löda på en micro-USB

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Göran Nilsson

Re: Löda på en micro-USB

Inlägg av Göran Nilsson »

Nä, så stor skrivare så att jag kan skriva ut en motorhuv i ett stycket har jag inte råd med men med en 400x400x400 skrivare och dela upp motorhuven i 12 delar och limma ihop funkar. Det har andra gjort.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Anledningen att jag inte trodde den skulle reggas in var att då får man ju en massa krav på inklädda hjul osv som verkade jobbigt att uppfylla på den, men en glasfiberkaross fixar väl det antar jag.
Användarvisningsbild
Göran Nilsson

#Glenn
Med inklädda hjul menas bara att det ska vara skärmar, behöver inte vara en kaross som täcker hjulen.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Ja, mend et får ju inte sticka däck utanför skärmkanten osv, vilket brukar bli en del pill på tex seven.
agehall

Inlägg av agehall »

Göran Nilsson skrev: 13 oktober 2022, 17:24:51 Eftersom jag undrar så har jag säkert inte rätt utrustning , men ändå - vad är rätt utrustning ?
Bra förstoring, gärna mikroskop men ett bra förstoringsglas eller liknande kan funka. Bra lödstation med spetsar som inte är helt slut. Sedan underlättar det troligen om man har varmluft när den gamla kontakten ska bort, men det är inte 100% nödvändigt. Sedan behöver du även bra flussmedel och lödtenn.
Användarvisningsbild
Göran Nilsson

Tack för ett klargörande svar, då vet jag nu.
Skriv svar